Sosyal medyada güvenli dönem başlıyor: Yanlış bilinen 9 soruya 9 cevap
TBMM Genel Kurulu’nda dün kabul edilen Dezenformasyonla Mücadele Yasası, internet yayıncılığına yeni düzenlemeler getiriyor. İşte yasayla ilgili çok merak edilen 9 soru ve yanıtı
- Sosyal medya şirketlerinin bir siber saldırıda teyit veya doğrulama mekanizması henüz yok.
2- Sosyal medya şirketlerinin temsilciliklerinin yurt dışında bulunmasının dezavantajları nelerdir?
- Denetlenemeyen sistem, güvenliğini yitiriyor.
3- Yeni yasa milli güvenlik açısından nasıl bir avantaj oluşturacak?
- Toplumsal barışı tehdit eden içeriklerin derhal kaldırılması, toplumu manipüle eden içeriklerin tespiti ve hızlı biçimde engellenmesi için Türkiye'de yerleşik bir muhatabın olması önemlidir.
4- Yabancı algı operasyonları tarihe mi karışacak?
- Yasal düzenleme ile daha etkin ve hukuka uygun mücadele mümkün olabilecek.
5- Önceden sosyal medyada oluşan suçlar için nasıl bir yol izleniyordu?
- İsteyen istediğini dile getiriyordu, ancak bir denetim veya tespiti bulunmuyordu.
6- Sosyal ağ sağlayıcılarına getirilecek yükümlülükler neler?
- Sosyal ağ sağlayıcı, reklamlara ilişkin içerik, reklam veren, reklam süresi, hedef kitlesi, ulaşılan kişi veya grup sayısı gibi bilgilerin yer aldığı bir reklam kütüphanesi oluşturacak.
7- Diğer ülkelerle kıyaslandığında izlenen yol özelinde nasıl bir noktadayız?
- Türkiye, henüz yolun başında.
8- Sosyal medya şirketleri yükümlülüklerini yerine getirmezse ne olacak?
- Yeni düzenleme "bant daraltma" ve "reklam yasağı" cezaları ile sosyal medyayı düzenleyecek. KVKK'nın idari para cezası vermesi gündeme gelecek.
9- Yasayla kişisel veriler nasıl korunacak?
- Düzenleme ile birlikte şebeke olarak internet tabanlı yürüyen hizmetler için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) hizmetlere ilişkin gerekli düzenlemeleri yapma ve ilgili tedbirleri alma hususunda yetki verilecek.
DİĞER ÜLKELERDEN BAZI ÖRNEKLER
ALMANYA'DA Sosyal Ağların Düzenlenmesi Kanunu yürürlüğe girdi. İlk 6 ayda Facebook, gelen şikâyete tabi içeriklerin yüzde 21'ini, YouTube yüzde 27'sini, Google yüzde 46'sını, Twitter ise yüzde 10'unu kaldırdı. Belçika Veri Güvenlik Kurumu, Facebook'tan ülkede bazı çerezleri izinsiz kullanmamasını, aşırı veri toplamamasını ve bu şekilde toplanan kişisel verileri silmesini istemişti. Şirketin bunu reddetmesi üzerine kurum, mahkemede hukuki süreç başlatmıştı.
EN SON HABERLER
- 1 Şebnem Bursalı'dan tiyatrocuları işten atan Levent Üzümcü'ye çok sert tepki: Sözde özgürlükçü figüran!
- 2 Çanakkale Boğazı’nda Yelkenler Zafer İçin Açılacak! Cumhurbaşkanlığı 6. Uluslararası Yat Yarışları’nın Çanakkale Etabı Başlıyor
- 3 İmamoğlu’nun çantacıları için hesap vakti! Bavullarla paralar nereye gitti? CHP'nin 'para kulesi' davası başladı
- 4 Son dakika | İstanbul’da FETÖ/PDY operasyonu: 35 şüpheli gözaltına alındı
- 5 Ekrem İmamoğlu mahkemede 40 dakika savunma yaptı: Genel Başkan 'Ne güzel konuştun' dedi!
- 6 23 ilde DEAŞ operasyonu! 105 şüpheli terörist yakalandı
- 7 CHP'li belediyede bu kez de kıdem tazminatı skandalı: Emeklileri de mağdur etti
- 8 Endonezya Cumhurbaşkanı Subianto Ankara'da! Başkan Erdoğan: Ticaret hedefimiz 10 milyar dolar
- 9 Erdoğan, Endonezya Cumhurbaşkanı’nı Külliye’de ağırladı: Gazze için güç birliği
- 10 ‘Terörsüz Türkiye’ yolunda önemli adım