Giriş Tarihi: 27.04.2023

YKS’ye rekor başvuru: Yarış çetin geçecek

Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) başvuru sayısı geçen seneye göre yüzde 8 oranında arttı. 17-18 Haziran’daki sınav için 3 milyon 498 bin 18 aday başvurdu

Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) başvuruları rekor düzeye ulaştı. 3 milyon 498 bin 18 aday sınavın ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi'ne (TYT), 2 milyon 556 bin 350 aday ikinci oturum olan Alan Yeterlilik Testi'ne (AYT) ve 335 bin 786 aday ise üçüncü oturum olan Yabancı Dil Testi'ne (YDT) başvuruda bulundu. YKS'ye başvuruda rekor 2022 yılına aitken bu yıl yeni artışlarla birlikte aday sayısı yüzde 8 oranında artmış oldu. Peki aday sayısının rekor düzeye ulaşması sınavı ve sınav sonuçlarını nasıl etkileceyecek? Eğitim Uzmanı Salim Ünsal ''Üniversite sınavlarının bir sıralama sınavı olduğundan kaç adayın bu sınava girmek istediği doğal olarak sınavın öğrenci psikolojisi üzerindeki etkisini de artırıp azaltabiliyor. Yarışa katılan aday sayısı ne kadar çok olursa bu yarışın da koşullarının o derece çetin geçeceğinin bir göstergesi'' dedi. Ünsal başvurunun artma nedenlerini ve olası sonuçlarını SABAH'a şöyle değerlendirdi:

-YENİDEN ŞANSINI DENEYECEKLER: Başvuruların her yıl daha da artmasının sebebi liseden yeni mezun olacak aday sayısından ziyade mezun havuzundaki aday sayısının yıldan yıla artmış olması. Geçen yıl 3,2 milyon adayın 1 milyonu üniversiteye yerleştiği ve 2,2 milyon aday bir programa yerleşemediği için oradan büyük bir kitlenin dalgalar halinde yeniden şansını denemek istediği görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.