Giriş Tarihi: 30.11.2023

İBB, BELTUR’u 4.5 yılda batık şirkete dönüştürdü

Sayıştay 2022 raporu İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraki olan Beltur A.Ş'deki usulsüzleri tespit ederek uyardı. Beltur'un 2019 yılında 11 milyon 810 bin 916,79 lira net anaparası bulunurken, 2019 sonrası Ekrem İmamoğlu yönetimiyle birlikte şirketin öz kaynaklarının da eridiği tespit edildi. Raporda, şirketin, Öz Kaynaklarının yıllar itibariyle gerçekleşen zararlar nedeniyle karşılıksız kalarak eksi bakiye verdiği, bu nedenle şirket aktiflerinin, kısa ve uzun vadeli yabancı kaynaklar toplamını karşılamadığı görüldü. Raporda 2022 yılı sonu itibariyle Beltur'un öz kaynaklarının eksi 128 milyon 820 bin 102,98 lira olduğu belirlendi. Raporda öz kaynakların her yıl artarak erimesinin şirketin faaliyetlerinin sürdürülebilirliği açısından risk oluşturduğu değerlendirildi.


BORÇ BATAĞINDA
Şirketin ise eriyen kaynaklarını baskılamak için Küçük Çamlıca, Su Köşkü, Malta Köşkü, Sarı Köşk ve Pembe Köşk'deki operasyonların sonlandırmasının planlandığını aktarıldı. Şirketin ayrıca toplam 111 milyon 462 bin 629,24 lira vadesi geçmiş borcu bulunduğu tespit edildi. Sayıştay raporunda ayrıca, Beltur'un ileri tarihli düzenlenerek bir borçlanma aracı olarak kullandığı tespit edildi. Raporda, şirket tarafından çeklerin vadeli olarak düzenlenip ödemelerin ötelenmesi nedeniyle, bugünkü yükümlülüklerin ileride elde edilmesi tahmin edilen nakit akışlarıyla karşılanmasına sebebiyet verildiği belirlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.