Giriş Tarihi: 23.12.2023

Cumhuriyet’in 100’üncü yılı rekor yılı oldu: 52.7 milyon turist

2019 yılında 51.7 milyon ziyaretçi ağırlayarak zirveyi gören Türk turizmi, 4 yıl sonra ülke rekorunu güncelledi. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın son 5 yıldaki kapsamlı yatırımları meyvelerini verirken, bu yılın 11 ayında 52 milyon 742 bin 526 turist sayısına ulaşıldı. 2023 yılının ocak-kasım döneminde Türkiye'ye gelen "yabancı ziyaretçi" sayısı, 2022'nin aynı dönemine kıyasla yüzde 10.82 oranında artış yaşadı.

2028 HEDEFİ: 82.3 MİLYON TURİST
2018 yılında 46.1 milyon turisti ağırlayan Türkiye, 2019 yılında bu sayıyı 51.7 milyona çıkararak küresel turizm ağının parlayan yıldızına dönüştü. 2020 yılı ile başlayan pandemi sürecinin ardından 2022'de turist sayısı yeniden 51.4 milyona tırmandı. Geçen sene 46.5 milyar dolarlık turizm geliri ile bu alandaki ülke rekoru da kırıldı. 2022 yılında, dünya turizm sıralamasında en çok ziyaretçi çeken 3'üncü ülke konumuna yükselen Türkiye, 2028 hedefini ise "82.3 milyon ziyaretçi, 100 milyar dolar turizm geliri" olarak belirledi.
RUS TURİSTLER ZİRVEDE
Öte yandan 2023'ün ilk 11 aylık döneminde Türkiye'ye en çok turist gönderen ülke Rusya oldu. Bu yıl 6 milyon 83 bin Rus turist Türkiye'yi ziyaret ederken, listenin ikinci sırasında 5 milyon 959 bin ziyaretçi ile Almanya yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.