Giriş Tarihi: 23.1.2024 08:25 Son Güncelleme: 23.1.2024 08:25

Uzaydan ilk bağlantı Başkan Erdoğan ile! Alper Gezeravcı: Size minnettarım!

Türk astronot Alper Gezeravcı, Uluslararası Uzay İstasyonu'ndan (ISS) ilk bağlantıyı Başkan Recep Tayyip Erdoğan ile yaptı. Yeryüzünden 400 kilometre uzaklıktaki ISS'de yaptığı bilimsel çalışmalardan bahseden Gezeravcı, "Tarihi görev konusunda ortaya koyduğunuz güçlü irade için size minnettarım. Bana desteğini sunan ve dualarını esirgemeyen milletimize de şükranlarımı sunuyorum" ifadelerini kullandı. Başkan Erdoğan ise Alper Gezeravcı'ya şu tarihi mesajları yolladı: Sen ilk astronotumuz oldun ancak son olmayacaksın. İnşallah bu yolculuğumuz güçlenerek devam edecektir.

Başkan Recep Tayyip Erdoğan, ilk Türk astronot Alper Gezeravcı ile canlı bağlantıyla görüştü. ISS'de Ay Yıldızlı Türk bayrağını dalgalandıran Gezeravcı, "Bu önemli ve anlamlı görevde ülkemi temsil etmemin ve bayrağımızı ISS'de taşımanın gururunu yaşıyorum. Yıllarca uzayın başka milletlere ait olan bir rüya olarak kabul edip, nice Türk gencine ve nesillerimize bu hayali gerçek haline getirip hediye ettiniz. Bunun için size minnettarım Sayın Cumhurbaşkanım" dedi.

Uzaydan ilk bağlantı Başkan Erdoğan ile! Alper Gezeravcı: "Size minnettarım!" | Video

"YOLCULUĞUN EN RİSKLİ KISMI..."

Başkan Erdoğan "Orada bulunmandan bizler de kıvanç duyuyoruz. ISS'de görevinin hangi aşamasındasın?" sorusunu yanıtlayan Gezeravcı, "Öncelikle yer çekimsiz ortamda bulunmak koc farklı bir deneyim. 8 aylık eğitimin ardından ISS'ye ulaşır ulaşmaz çalışmalara başladım. Deney düzeneklerimizi dragon kapsülünden ISS'deki bölgelere taşıdık. Deneylerimize başladım. Buradaki ortamın dünyadan en önemli farkı yer çekimi yokluğu diyebilirim. Havada bir kuş misali özgürce hareket edebiliyoruz. Bu ortama çok hızlı bir şekilde uyum sağladım. Yolculuğun ilk kısmının amacı alt atmosfer bölümünü aşarak uzaya ulaşmaktı. Yolculuğun en riskli kısmı buydu. Ardından 200 km'lik yörüngede dünya etrafında tur atarak istasyonun bulunduğu yörüngeye ulaştık ve ISS'ye kenetlendik. Dünya yörüngesindeki turumuz 36 saat sürdü. Her aşamada birbirimize desteğimiz tamdı. Anormalliklere karşı hazırlıklıydık. Planladığımız şekilde ISS'ye ulaştık" ifadelerini kullandı.

Başkan Erdoğan'ın "Şu an dünyadan yaklaşık 400 km uzaklıkta yer çekimsiz ortamdasın. Bu durum seni nasıl etkiliyor?" sorusunu da yanıtlayan Alper Gezeravcı, şu açıklamaları yaptı: ISS'teki ortam dünyadan ayıran yer çekiminin olmayışı. Vücudumuzda ilk andan itibaren bazı belirgin değişiklikleri hissetmeye başladık. Dolaşım, kas ve iskelet sistemindeki değişiklikleri gözlemliyorum. Vücudumda dağılması gereken sıvılar başta kan üst kısmımda birikiyor. Yüz çehrem bu nedenle dünyaya göre daha şişkin görünüyor. Bazı bağışıklık sistemi değişiklikleri oluşabiliyor. Çok şükür ben de bunlara ilişkin bir emare yok.

"Alper orada farklı ülkelerden gelen astronotla birliktesin. Onlara Türkiye'nin selamlarını ilet. Biz uzay alanında uluslararası işbirliğimizi ilerletmeyi amaçlıyoruz. Bu nedenle ISS'de gerçekleştirdiğin misyon çok önemli" diyen Başkan Erdoğan'a hitaben konuşan Alper Gezeravcı, "Burada diğer ülkelerden gelen astronotlarla bir arada olmak çok önemli bir deneyim ve öğretme fırsatı sunuyor" ifadelerini kullandı.

"SEN İLK ASTRONOTUMUZ OLDUN ANCAK SON OLMAYACAKSIN"

Başkan Erdoğan, "Alper bu görevle birlikte çocuklarımızın ve gençlerimizin uzaya olan merakı daha da artacak. Pek çok evladımız bu alana yönelecek ve senin izinden gidecek. Şimdiden 'Alper ağabeyimizin gittiği yoldan ben de gideceğim' diyenler var. Sen ilk astronotumuz oldun ancak son olmayacaksın. Türkiye de insanlı uzay görevi gerçekleştiren sayılı ülkeler arasında yerini aldı. İnşallah bu yolculuğumuz güçlenerek devam edecektir" dedi.

"SİZE MİNNETTARIM..."

Alper Gezeravı ise Başkan Erdoğan'a teşekkür ederek şunları söyledi: Sayın Cumhurbaşkanım sizinle gelecek nesillere ilham kaynağı olacak bu görev esnasında ISS'den bağlantı kurabilmek benim için onur ve gurur kaynağı oldu. Kendi uydularını yıllardır milli imkanlarla üreten bir milletin evladı olarak uzay faaliyetleri alanında bir sonraki adımı milletim adına gerçekleştirdiğimin farkındayım. Tarihi görev konusunda ortaya koyduğunuz güçlü irade için size minnettarım. Devletimizin imkanlarıyla gerçekleştirdiğimiz bu görev sırasında bana desteğini sunan ve dualarını esirgemeyen milletimize de şükranlarımı sunuyorum.

Konuşmasını sonlandıran Başkan Erdoğan "Alper sana başarılar diliyorum. Görevini tamamlayıp yeryüzüne taşıdığın bayrağımızla dönmeni sabırsızlıkla bekliyorum. Allah'a emanet ol" dedi.

Alper Gezeravcı ise Başkan Erdoğan'a hitaben şu şekilde cevap verdi: Sağ olun Sayın Cumhurbaşkanım. İnşallah görevimi balarıyla tamamlayıp sizinle buluşmak ve emanet ettiğiniz al bayrağımızı teslim etmek için sabırsızlanıyorum... Allaha ısmarladık...