Cuma 22.05.2020

Mikro Yazılım’ın 2020 hedeflerinde değişiklik yok

Türkiye’deki birçok şirketler pandemi ile mücadeleye oldukça hızlı hazırlandılar. Mikro Yazılım da tüm çalışanlarını kısa sürede evden çalıştırmayı ve hedeflerine odaklanmayı başardı

Türkiye'deki birçok şirketler pandemi ile mücadeleye oldukça hızlı hazırlandılar. Bu kapsamda Mikro Yazılım da tüm çalışanlarını kısa sürede evden çalıştırmayı başardı. Konuyla ilgili olarak Mikro Yazılım Genel Müdürü Alpaslan Tomuş ile konuştuk. 2020 hedeflerinde bir değişilik olmadığını ifade eden Tomuş, "Temel hedeflerimizde ve ürün planlarımızda her hangi bir değişim olmadı. Aksine planlarımızı daha hızlı bir şekilde hayata sokuyoruz. İlk başta da söylediğim gibi alışkanlıklarımızı değiştirmeye hazır olmak ve yeni dünya gerçeklerine hızlı bir şekilde kendimizi adapte etmek anayasamızın bir parçası. Bu süreç muhakkak tüm firmaların gelir beklentilerinde bir revizyon gerektirecek. Bugün bunun olmayacağını söyleyen firmalar durumun ciddiyetinin farkında değiller diye düşünüyorum. Biz Mikro Yazılım olarak yukarıda da belirttiğim gibi kiralama modeline 2 yıl önce geçtiğimiz için bu konuda nispeten şanslı konumda olan bir şirketiz. Bu süreçte verdiğimiz hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkartarak, kendimizi hep yenileyerek, bir yazılım servis şirketinin olması gerektiği gibi, yılbaşında koyduğumuz hedefleri yakalamak için yılın geri kalanında elimizden geleni yapacağız" dedi
Covid 19'a nasıl hazırlandınız
Öncelikle 2 yıl önce yazılım kiralama modeline geçtiğimiz için bu süreçte şanslı olduğumuzu ve minimum seviyede etkilendiğimizi söyleyebilirim. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu bu modeli benimsemiş firmalar, dolayısıyla bu sürece oldukça hazırlıklı olduğumuzu söyleyebilirim. Bir yazılım servis şirketi gelirlerimizin çok büyük bir kesimini sürekli gelirlerden elde ediyoruz. Bu nedenle bu süreçte sınırlı seviyede bir etkilenme yaşayacağız.Mikro Yazılım olarak Mart ayı başında Covid 19 riski daha ilk dile gelmeye başladığında şirketimizde bir Covid 19 Acil Eylem Takımı oluşturduk ve süreçte olası senaryoları ve almamız gereken aksiyonları belirledik.
Covid 19 sürecinde pek çok şirket gibi sizler de Ev-ofis modelinde çalışmak durumunda kaldınız. Geçiş zor oldu mu?
Bu süreçte birinci öncelik bireylerin sağlığı. Covid 19'un yayılımını engellemek için kişisel izolasyon şart. Bu nedenle çok hızlı bir şekilde 13 Mart itibariyle anne olan çalışanlarımızı, 18 Mart itibariyle tüm çalışanlarımızı ev ofis modeline taşıdık. Tüm iş ortaklarımıza da ev ofis modeline geçmelerini hiçbir ticari kaygının sağlıklarından daha önemli olamayacağını ilettik. Bir yazılım şirketi olmanın avantajıyla, altyapı olarak uzun süredir uzaktan çalışmaya elverişli altyapı yatırımlarımız olduğu için hiçbir aksama ve sıkıntı yaşamadan geçişi tamamladık.
'DİJİTALLEŞMEYE ODAKLANIN'
KOBİ'ler dijitalleşme sürecinin neresinde, bu sürece uyum sağlamak için KOBİ'ler neler yapmalı?
Maalesef bugüne kadar KOBİ'ler dijitalleşmede istenilen oranların çok gerisinde kalmış durumdaydılar. Bugüne kadar Türkiye'de Ticari yazılım kullanım oranı %25'ler seviyesindeydi. Dijitalleşmeyi zorunlu kılan tek süreç de eFatura zorunluluğuydu. KOBİ'ler kapsama girdikçe bu yatırımlara öncelik veriyorlardı. Düşünebiliyor musunuz, Türkiye'de her 4 şirketten 3'ü her hangi bir yazılım kullanmadan iptidai bir şekilde şirketlerini yönetmeye çalışıyordu. COVID süreci iptidai süreçlerin artık yeterli olmadığını hepimize bir sefer daha gösterdi. Aslında biz senelerdir bu konuda KOBİ'leri bilgilendirmek için çaba sarfediyorduk. İşletmeler bugün, her zamankinden daha fazla ticari yazılım kullanma ve dijitalleşmelerine öncelik vermek durumundalar. Dijitalleşmek günümüz dünyasında bir lüks değil temel bir ihtiyaç.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.