Cumartesi 27.06.2020

Dijitale hızlı refleks gösteren firmalar büyük avantaj sağlayacak

Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem Duru, KOVID-19 salgınının, etkisini değerlendirdi. Duru, “Zaten uzunca bir süredir dünyanın gündemi olan dijital dönüşüm süreçleri hızlanacak” dedi

Cisco Türkiye'nin Genel Müdürü Didem Duru, COVID-19 salgınının, global çapta dijital dönüşüm süreçleri üzerinde etkisini değerlendirdi. "COVID-19 salgını, zaten uzunca bir süredir dünyanın gündemi olan dijital dönüşüm süreçleri üzerinde kesinlikle hızlandırıcı bir etki yarattı" diyen Duru, "Bankacılıktan eğitime, alışverişten kültür-sanata kadar hayatın her alanı online ortama kayarken, en büyüğünden en mütevazısına kadar her çapta işletme ve hatta kamu kuruluşları, bu yeni düzene ayak uydurmaya çalışıyor. Bu süreci başarıyla yönetmenin anahtarı da dijital dönüşümde yatıyor. Bu konuda gerekli yatırımları yapan ve refleks gösteren şirketler, yeni düzende rekabetçi kalabilmek adına büyük avantaj sağlayacaktır. Dijital dönüşüm, Cisco olarak bizim de Türkiye'deki önceliklerimiz arasında. Gerek özel sektör gerekse de kamu kurum ve kuruluşlarının dijital dönüşüm süreçlerine destek sağlamak adına gerekli her türlü adımı atıyoruz" diye konuştu.
İçinde bulunduğumuz süreçte video konferans ve siber güvenlik uygulamaları çok ön plana çıktı. Cisco olarak bu konulardaki çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz? Cisco Webex platformuna olan ilgi salgın sürecinde nasıl bir seyir izledi?
İş ve eğitim hayatının online ortama taşınması, kadar hassas bilgilerin de daha önce hiç olmadığı kadar online olarak paylaşılmasını beraberinde getirdi. Bu durum da ister istemez kötü niyetli aktörlerin iştahını kabarttı. Güvenlik uygulamaları bu süreçte büyük önem kazandı. Güvenlik Cisco olarak bizim de olmazsa olmazımız. Dünyada, işletmelere yönelik güvenlik hizmeti veren en büyük şirket olan Cisco, video konferans uygulaması Webex'te paylaşılan verilerin güvenliğini sağlamak üzere agresif ve proaktif bir strateji benimsiyor. Yük dengeleme, aşamalı ölçeklendirme, sürekli kapasite yönetimi, kritik meslek gruplarını (sağlık hizmetleri, hükümet ve kritik altyapı) önceliklendirme gibi önleyici tedbirler alıyor; kitlesel olarak bağlanırlığa sahip global bir omurga ağı kullanıyoruz. Fortune 500 listesindeki şirketlerin %95'inin Webex'e güvendiklerini beyan etmesi de bu tedbirlerin ne denli isabetli olduğunun kanıtı. Cisco Webex, Webex Meetings ve Webex Teams çözümleri başta olmak üzere en yüksek standarda sahip farklı iş birliği çözümleri sağlayan bir platform. Koronavirüs salgını öncesi dönemde Webex üzerinden her ay yaklaşık 6 milyar dakika toplantı yapılıyordu ve ayda yaklaşık 130 milyon profesyonel Webex'le iletişim kurmaktaydı. Türkiye'de ilk vakanın tespit edildiği mart ayında toplam toplantı süresi 14 milyar, nisan ayında ise 25 milyar dakikayı buldu. Nisandaki toplam katılımcı sayısı da 500 milyon kişiyi aştı.
Koronavirüs salgını ile iş yapış şekilleri de sil baştan tanımlanıyor. Bu anlamda yakın gelecekte ne gibi değişimler öngörüyorsunuz?
COVID-19 salgını sadece günlük hayatlarımızı değil global ekonomiyi, müşteri beklentilerini ve iş yapış şekillerini de kökünden değiştiriyor. Mevcut süreç ekonomi üzerinde ağır tahribat yaratmış olmakla beraber yeni fırsat alanlarının doğmasına da zemin hazırladı. Müşterinin talep ve önceliklerinde yaşanan değişime bağlı olarak mevcut iş kollarında da radikal değişimler meydana gelecek ve hatta yeni iş kolları ortaya çıkacak. Tüketici taleplerinde yaşanacak bu değişimleri analiz edip, doğru ürün ve hizmetleri sunmak adına isabetli öngörülerde bulunabilme özelliğiyle, Yapay Zekâ kullanımını yakın gelecekte daha da yaygınlaştıracaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.