Dijitale hızlı refleks gösteren firmalar büyük avantaj sağlayacak
Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem Duru, KOVID-19 salgınının, etkisini değerlendirdi. Duru, “Zaten uzunca bir süredir dünyanın gündemi olan dijital dönüşüm süreçleri hızlanacak” dedi
İş ve eğitim hayatının online ortama taşınması, kadar hassas bilgilerin de daha önce hiç olmadığı kadar online olarak paylaşılmasını beraberinde getirdi. Bu durum da ister istemez kötü niyetli aktörlerin iştahını kabarttı. Güvenlik uygulamaları bu süreçte büyük önem kazandı. Güvenlik Cisco olarak bizim de olmazsa olmazımız. Dünyada, işletmelere yönelik güvenlik hizmeti veren en büyük şirket olan Cisco, video konferans uygulaması Webex'te paylaşılan verilerin güvenliğini sağlamak üzere agresif ve proaktif bir strateji benimsiyor. Yük dengeleme, aşamalı ölçeklendirme, sürekli kapasite yönetimi, kritik meslek gruplarını (sağlık hizmetleri, hükümet ve kritik altyapı) önceliklendirme gibi önleyici tedbirler alıyor; kitlesel olarak bağlanırlığa sahip global bir omurga ağı kullanıyoruz. Fortune 500 listesindeki şirketlerin %95'inin Webex'e güvendiklerini beyan etmesi de bu tedbirlerin ne denli isabetli olduğunun kanıtı. Cisco Webex, Webex Meetings ve Webex Teams çözümleri başta olmak üzere en yüksek standarda sahip farklı iş birliği çözümleri sağlayan bir platform. Koronavirüs salgını öncesi dönemde Webex üzerinden her ay yaklaşık 6 milyar dakika toplantı yapılıyordu ve ayda yaklaşık 130 milyon profesyonel Webex'le iletişim kurmaktaydı. Türkiye'de ilk vakanın tespit edildiği mart ayında toplam toplantı süresi 14 milyar, nisan ayında ise 25 milyar dakikayı buldu. Nisandaki toplam katılımcı sayısı da 500 milyon kişiyi aştı.
COVID-19 salgını sadece günlük hayatlarımızı değil global ekonomiyi, müşteri beklentilerini ve iş yapış şekillerini de kökünden değiştiriyor. Mevcut süreç ekonomi üzerinde ağır tahribat yaratmış olmakla beraber yeni fırsat alanlarının doğmasına da zemin hazırladı. Müşterinin talep ve önceliklerinde yaşanan değişime bağlı olarak mevcut iş kollarında da radikal değişimler meydana gelecek ve hatta yeni iş kolları ortaya çıkacak. Tüketici taleplerinde yaşanacak bu değişimleri analiz edip, doğru ürün ve hizmetleri sunmak adına isabetli öngörülerde bulunabilme özelliğiyle, Yapay Zekâ kullanımını yakın gelecekte daha da yaygınlaştıracaktır.
EN SON HABERLER
- 1 Genç girişimciler dünyaya açılıyor
- 2 TCL, Türkiye’nin en geniş Google TV ürün gamını tanıttı
- 3 Düşük maliyetli temassız ödeme
- 4 “Dünya’yı teknoloji kurtaracak”
- 5 Türk girişimciler uzak pazarların kilidini açıyor
- 6 Midas’ta masrafsız Borsa İstanbul işlemleri başladı
- 7 KMO akıllı ulaşım sistemini tanıttı
- 8 Girişimcilerin ihtiyaç duyduğu finansman Halkbank’ta
- 9 Turizm girişimlerinin odağında “kişi başı gelir” olmalı
- 10 Reklam Sektörünün Ekonomik Katkısı Büyüyor