Cumartesi 27.06.2020

Uz aktan erişilebilen dijital fabrikalar rekabette bir adım öne çıkıyor

“Evden uzaya” kadar çok sayıda sektörde ileri teknoloji çözümleriyle öne çıkan Mitsubishi Electric, sanayinin yeni bir boyut kazanmasına olanak sağlayan Sanayi 4.0’a dijital fabrika konsepti e-F@ ctory ile yanıt veriyor

Her çağın gereksinimlerini önceden görüp geleceğin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yeni teknolojiler geliştiren Mitsubishi Electric, Sanayi 4.0'a dijital fabrika konsepti e-F@ctory ile yanıt veriyor. e-F@ctory ile tasarlanan akıllı fabrikalarda tüm yeni nesil ürünler ve sistemler internet üzerinden haberleşebiliyor. Üretimde çok ciddi maliyet tasarrufu sağlayan ve yönetimden üretim katına kadar tüm fabrika katmanlarını optimize etmek için ileri teknolojileri kullanan e-F@ctory, üreticilerin küresel rekabette bir adım önde olmasına katkı sağlıyor. Türkiye'deki sanayiciler ve alt yapı projeleri için iddialı bir çözüm ortağı oldukları dijital dönüşüm alanında çok ciddi yatırımlar ve çalışmalar hayata geçirdiklerini belirten Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Bölümü Ürün Yönetimi ve İş Geliştirme Kıdemli Müdürü Tolga Bizel, e-F@ ctory konseptinin üreticilere sağladığı avantajlar hakkında şu bilgileri aktardı; "Yaklaşık bir asra yaklaşan köklü birikimimizden aldığımız güç ve öncü teknolojimizle endüstride daha esnek bir üretim sağlamak ve üretim maliyetlerini düşürerek insan konforunu artırmak hedefiyle çalışıyoruz. Mitsubishi Electric olarak, fabrikaların üretim, bakım, IT ve yönetim kısımlarını birbirleriyle anlaşabilir hale getirerek takım olmalarını sağlıyor ve sonuçta her birinin ihtiyaçlarına uygun raporlar üretiyoruz. Örneğin, bir üretim sorumlusu sadece üretim datalarıyla ilgili verilere ihtiyaç duyarken, bakım sorumlusu hangi noktalarda iyileştirme yapılması gerektiğini görmeyi tercih ediyor, yönetim ise üretim sisteminin verimliliği gibi daha genel bir tabloyu analiz etmek isteyebiliyor. Biz e-F@ctory konseptimizle tüm bu ihtiyaçlara cevap verebiliyor ve bu sayede tüm birimlerin birbiriyle daha hızlı haberleşmesini ve geribildirimlerle birbirlerini daha iyi geliştirebilmelerini sağlıyoruz."
DIJITAL VE AKILLI FABRIKALAR
Sürdürülebilir büyüme hedefleyen sanayicilerin, kişiselleşen ihtiyaçları en hızlı ve verimli şekilde karşılayabilme kapasitesine sahip üretim sistemleri tasarlamaları gerektiğini belirten Tolga Bizel, bu süreçte dijital ve akıllı fabrikalara geçişin önem kazandığını vurgulayarak şunları söyledi; "Bugüne kadar pek çok farklı sektördeki işletmenin üretim hatlarının dijitalleşmesini ve bu sayede akıllı üretime geçmelerini sağladık. Yeni nesil endüstriyel otomasyon sistemlerimizle Türkiye genelinde uzun yıllardır çözüm sunduğumuz fabrikalarda son dönemde de özellikle montaj hatlarındaki çözümlerimiz ve varlığımızla dikkat çekiyoruz. Pek çok farklı sektörde dijital dönüşümünü gerçekleştirdiğimiz bu üreticilerimizden çok olumlu geri bildirimler aldık. Giderek artan bir ivmeyle bu alandaki çalışmalarımıza devam ediyor, bu sayede KOBİ'ler başta olmak üzere Türk sanayicilerinin Dördüncü Sanayi Devrimi'ne hızlı bir şekilde uyum sağlamasına imkân tanıyoruz."
2003'TEN BU YANA UYGULUYOR
Mitsubishi Electric'in e-F@ctory konseptini dünyada Sanayi 4.0'ın gündeme taşınmasından çok daha önce, 2003 yılından bu yana kendi fabrikalarında kullandığının altını çizen Bizel, dijitalleşen fabrikalarda sağlanan katma değeri şu örneklerle anlattı; "Mitsubishi Electric'in kendi üretim merkezi olan Nagoya Fabrikası'nda e-F@ctory konseptimiz kullanıma alındıktan sonra üretim kapasitesinde yaklaşık yüzde 190 artış ve üretimde yaklaşık yüzde 180 artış gibi etkileyici sonuçlar elde edildi. Ayrıca Mitsubishi Electric'in e-F@ctory otomasyon uzmanlığını, Intel'in Nesnelerin İnterneti konusunda çözüm üretme uzmanlığı ile birleştirerek Intel'in Malezya'da bulunan üretim tesisinde ortak bir pilot çalışmaya imza attık" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.