Türk ürünlerinin kalite algısı çok yüksek
E-ihracat hacmi bir yılda yüzde 200 büyüdü. E-ihracatta KOBİ ve küçük ölçekli işletmelerin payının yüzde 35 seviyesine ulaştığını ifade eden TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli: “Artık her ölçekten firma ve bireysel satıcı, e-ihracat üzerinden dünyaya satış yaparak kur farkını avantaja çevirebiliyor.”
KUR FARKINDAN DOLAYI YÜKSEK FİYATLA SATIŞ MÜMKÜN
TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli 2021'in e-ihracat yılı olduğunu belirterek, "Firmalarda e-ihracat ile ürünlerini Türkiye'de satabileceklerinden çok daha yüksek fiyatlara satabilecekleri konusunda bir bilinç oluştu artık. Büyümede kur farklılıklarının da etkisi olmakla beraber, ödeme sistemlerinin çeşitlenmesi ve kargo operasyonlarının büyümesi de büyük oranda katkı sağladı. Bir de şu var, dünyada e-ticaret büyüdükçe, doğru orantılı olarak e-ihracat da büyüyor. Dünya artık ticari anlamda sınırların kalktığı bir aşamada. Ticimax Akademi bünyesinde KOBİ'lerimize ve bireysel satıcılara yönelik ücretsiz eğitimler vererek, sektöre katılımı artırmayı hedefliyoruz" diyor. 2021'de yaşanan konteyner problemlerine karşı kargo firmalarının yeni yeni yollar ile sorunları aşmayı başardığını da ifade eden Çiğdemli, "Yolcu uçaklarıyla gönderim yapmaya başlayan firmalar oldu mesela. Sektör bu sorunlardan çok etkilenmedi diyebiliriz. E-ihracatta KOBİ ve küçük ölçekli işletmelerin payı şu an yüzde 35 seviyesinde. 2022'de bu oranın da yukarı doğru bir grafik çizeceğini öngörüyoruz. Yurt dışına en çok satılan ürünler tesettür giyim, giyim, moda ürünleri, el işçiliği ürünleri, çanta, ayakkabı, oyuncak, av-kamp malzemeleri ve kısmi olarak da gıda ürünleri oldu. Özellikle Ortadoğu ülkeleri gıda alıyor Türkiye'den" diye konuşuyor.
HER ÜLKEDE FIRSAT VAR
E-ihracat için her ürün kategorisinde ve her ülkede fırsat olduğuna da değinen Çiğdemli şunları paylaşıyor: "Ortadoğu, Avrupa ülkeleri ve ABD başta gelmekle beraber Çin de bu anlamda Türkiye için çok önemli bir pazar haline gelmeye başladı. Çin'de büyüyen üst-orta sınıf özellikle kaliteli ürün almaya çok meraklı. Çin'de de büyük bir fırsat var. Her şey satılabilir Çin'e. Ne kadar iyi bir siteniz olursanız olun, bulunduğunuz ülkenin dışında bir ülkede görünür olmak zordur. Çünkü Google sizi kendi ülkeniz dışındaki aramalarda üst sıralara çıkarmaz. Biz bu sorunu farklı sunucular kullanarak aşıyoruz. Yaptığımız iş birlikleri ile birlikte 100 ayrı ülkede sunucularımız var. Bu şekilde tüm ülkelerdeki Google aramalarında site üst sıralara kolaylıkla yükselebiliyor.
MİKRO İHRACAT VE AVANTAJLARI NEDİR?
E-ihracat operasyonlarının çoğunluğunu kapsayan mikro ihracatın avantajlarından da bahseden Çiğdemli, mikro ihracat kavramını şu sözlerle açıklıyor: "İnternet üzerinden yurtdışına yapılan bir satışta (e-ihracat), KDV hariç fatura tutarı 15 bin Euro'dan az ve satışa konu olan malların ağırlığı 300 kilogramdan hafif ise, bu e-ihracat türüne mikro ihracat diyoruz. Yani mikro ihracat (bir diğer adıyla hızlı kargo yoluyla ihracat), bildiğimiz şirketler arası toptan ihracattan farklı olarak aslında son tüketiciye yapılan satışları kapsar. İster KOBİ düzeyinde bir üretici olarak, isterseniz bireysel satıcı olarak, yani şahıs şirketi kurarak internet üzerinden mikro ihracat yapabilirsiniz. Dünyada 196 ülke var.
EN SON HABERLER
- 1 Genç girişimciler dünyaya açılıyor
- 2 TCL, Türkiye’nin en geniş Google TV ürün gamını tanıttı
- 3 Düşük maliyetli temassız ödeme
- 4 “Dünya’yı teknoloji kurtaracak”
- 5 Türk girişimciler uzak pazarların kilidini açıyor
- 6 Midas’ta masrafsız Borsa İstanbul işlemleri başladı
- 7 KMO akıllı ulaşım sistemini tanıttı
- 8 Girişimcilerin ihtiyaç duyduğu finansman Halkbank’ta
- 9 Turizm girişimlerinin odağında “kişi başı gelir” olmalı
- 10 Reklam Sektörünün Ekonomik Katkısı Büyüyor