Pazartesi 23.02.2015 00:00

Yeni Medya Çalışmaları İkinci Ulusal Kongresi Kadir HAS Üniversitesi’nde

Yeni Medya Çalışmaları Ulusal Kongresi’nin ikincisi bu yıl, Kadir Has Üniversitesi ve Alternatif Bilişim Derneği tarafından düzenleniyor. Kadir Has Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen kongre, 26-27 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilecek.
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) BİDEB "2223-Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı" desteğiyle düzenlenen Kongre’nin teması “Yeni Medya Okuryazarlığı” olarak belirlendi. Yeni medyanın katılımcı olanaklarının yanı sıra halkı artan düzeyde tehdit eden gözetim, ticarileşme ve sansür, kongrenin temel tartışma başlıkları arasında.
Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sevda Alankuş ve Alternatif Bilişim Derneği Başkanı Ali Rıza Keleş’in konuşmaları ile 26 Şubat Perşembe günü açılışı gerçekleşecek olan kongrenin davetli konuşmacısı ise Bilkent Üniversitesi öğretim üyesi ve İnternet Teknolojileri Derneği Başkanı Doç. Dr. Mustafa Akgül olacak. Kongrede oturumlara paralel olarak bireysel birikim ve dijital okuryazarlıkları geliştirmeye yönelik, yeni medya sanatlarında etkileşim ve dijital hikaye anlatıcılığı gibi medya alanına yepyeni soluk getiren nitelikte atölyeler de gerçekleşecek.
Kongre’nin ikinci gününde, 27 Şubat Cuma günü saat 10.00’da “Yeni Medya Okuryazarlığına farklı Paydaşların Bakış Açıları” başlıklı açık oturum düzenlenecektir. Prof Dr Nilüfer Timisi’nin moderatörlüğünü yapacağı açık oturuma RTÜK, TRT Yeni Medya Koordinatörlüğü, Alternatif Bilişim Derneği, Adım Adım Oluşumu, UNICEF, Djital Düşün Derneği, Kadıköy Belediyesi ve ÇOÇA( Istanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi)’nden uzmanlar katılacak.
Kongrede ayrıca dışarıdan katılımcılara da açık olan atölye çalışmaları yapılacak. 26 Şubat sabahı “Herşeyin Interneti: Internet of Things-Bilgisayar ve Internet’in Geleceği Üzerine”, öğleden sonra “ Veri Gazeteciliği” , 27 Şubat günü ise “CryptoParty” , “Dijital Gözetime Dijital Yansıtma” ve “Dalgalar: Yeni Medya Sanatları mı?” ve “Dijital Çağda Doğrulama” başlıklı atölye çalışmaları yapılacak.
Yeni Medya Çalışmaları II. Ulusal Kongresi’nde 90 bildiri arasından, alanında uzman 46 akademisyenden oluşan Bilim Kurulu tarafından seçilen 51 bildiri sunulacak. Kongrede sunulacak 71 yazara ait 51 bildiride Türkiye’de ve dünyada yeni medya okuryazarlığı kavramının farklı algıları ve yansımaları, ilgili uluslararası projeler, disiplinlerarası yaklaşımlar ve katılımcılık, kadınların, LGBTİ’lerin, bir dönem sık sık gündeme gelen Y Kuşağı’nın, sivil toplum örgütlerinin, siyasi partilerin yeni medya kullanım pratikleri tartışılacak. Fenomenler kanaat önderi olabilir mi? Türkiye’de sosyal medya siyasi hayata katılım sağlıyor mu? Kişisel verilerimiz kimlerin elinde, ne için kullanılıyor? Ne kadar güvende? gibi soruların da yanıtı aranacak. Yeni Medya Çalışmaları II. Ulusal Kongresi, “http://www.pozitiftv.com/khas” linki üzerinden canlı takip edilebilecek. Kongre’nin sosyal medya ayağında ise Twitter’da #yenimedya2015 etiketi de aktif olacak.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm İstanbul Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. İstanbul Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ISTANBUL HAVA DURUMU

6 Mayıs 2024 Pazartesi

19 º

19 º / 9 º
Parçalı Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.