Çarşamba 08.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 08.07.2015 15:56

Gençlerin İşi Olmadığı Gibi İş Arayışı Da Yok

TİSK’in OECD ve TÜİK verileri ile yaptığı analize göre, 6 milyon genç ’boşta geziyor’, üstelik bunların 4,7 milyonu iş de aramıyor.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu’nun (TİSK) ulusal ve uluslararası verileri yorumlayarak yaptığı analiz, genç işsizlerle ilgili durumu ortaya çıkardı. Türkiye’de 15-29 yaş grubu gençlerin yaklaşık 3’te 1’i eğitimde veya çalışma hayatında değil, üstelik 6 milyon ’boşta gezer’ gençten 4,7 milyonu iş de aramıyor. Sorunun temel nedeni genç kadınların yüzde 45’inin hem eğitim hem de istihdam dışı kalması.
TİSK’in, OECD’nin yayınladığı ’2015 Becerilerin Görünümü’ başlıklı raporu ve TÜİK’in 2014 Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçlarını veri alarak yaptığı değerlendirme, Türkiye’nin genç işsizler açısından önemli bir yönünü daha açığa çıkardı. ’Boşta gezer’ gençlerin çağ nüfusuna oranının yüksekliği açısından OECD birincisi olan Türkiye’de bir okula devam etmeyen veya bir işte çalışmayan gençlerin yüzde 80’i iş de aramıyor. Türkiye, yüzde 80’lik bu pasif oranıyla, OECD’ye üye 33 ülke içerisinde Kore ve Meksika’dan sonra 3’üncü sırada geliyor.(Tablo1). Eğitimden ve istihdamdan uzak genç kitlesinin kalan yüzde 20’si ise OECD tarafından tamamen pasif kabul edilmiyor; bu kesim iş arıyor, ancak bulamıyor.
GENÇ KADINLAR EĞİTİMDE DE İSTİHDAMDA DA YOK
OECD verileri, Türkiye’deki ’ne öğrenim gören, ne de çalışan gençler’ sorununun aslında genç kadınların durumundan kaynaklandığına işaret ediyor. Türkiye’de genç kadınların yüzde 45,2’si hem eğitim hem de istihdam dışı kalırken, bu oran genç erkeklerde yüzde 17,6. Söz konusu oran, genç erkekler açısından yüzde 13,3 olan OECD ortalamasına yakın; buna karşılık genç kadınlarda yüzde 17,7 olan OECD ortalamasının neredeyse üç katı. Eğitimde olmayan ve çalışmayan genç kadınlara ait bu oranla Türkiye açık ara OECD birincisi oldu.
’BOŞTA GEZEN’ 4,7 MİLYON GENÇ İŞ DE ARAMIYOR
TİSK’in 2013 yılı verilerini baz alarak yaptığı analize göre, Türkiye’de öğrenim görmeyen ve çalışmayan 5 milyon 936 bin gençten, 4 milyon 221 binini genç kadınlar, 1 milyon 715 binini genç erkekler oluşturuyor. Bu gençlerden 1 milyon 197 bini iş ararken, 4 milyon 739 bin genç iş de aramıyor. TİSK’in değerlendirmesinde ayrıca şu tespitlerde bulunuldu:
“Gençlerin NEET (boşta gezerlik/atalet) oranı, ülkemizde yıllar içerisinde azalmakta, ancak genç sayısı da nüfus artışı ile birlikte artmaktadır. Dolayısıyla belirtilen rakamların bugün de büyük ölçüde geçerliliğini koruduğu düşünülmektedir.
‘Boşta gezer gençlik’ sorununun genç kadınlarda yoğunlaştığı görülmektedir. Pasif oranının yüzde 80 olduğu varsayımıyla, en az 3 milyon 500 bin genç kadının eğitimden ve çalışma hayatından uzak olduğu, ekonomik ve sosyal dışlanmaya maruz kaldığı anlaşılmaktadır. Bu önemli nüfus kitlesinin ekonomiye kazandırılması, işbaşına gelecek yeni hükümetin işveren kesimiyle birlikte ele alması gereken başlıca konulardan biridir”.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm İstanbul Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. İstanbul Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ISTANBUL HAVA DURUMU

6 Mayıs 2024 Pazartesi

19 º

19 º / 9 º
Parçalı Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.