Perşembe 09.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 10.07.2015 16:30

En Yoğun Rekabet Ts’de, En Şanslı Adaylar Mf’de

Üniversite tercihi yapacak adaylara tavsiyelerde bulunan Nişantaşı Üniversitesi İcra Kurulu Üyesi Burak Kılanç, en yoğun rekabetin TS alanında olduğunu belirtirken, yerleşeme yüzdesi bakımından en şanslı alanın ise MF olduğunu söyledi.
15 Mart tarihinde uygulanan Yükseköğretime Geçiş Sınavı ve 13-21 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen lisans yerleştirme sınavlarının ardından üniversite adayları tercih dönemine hızlı bir giriş yaptı. 14 Temmuz’a kadar tercih yapacak adaylara tavsiyelerde bulunan Nişantaşı Üniversitesi İcra Kurulu Üyesi Burak Kılanç, en yoğun rekabetin TS alanında olduğunu belirtti. Tercih yapabilecek aday ve kontenjan sayısı dikkate alındığında en şanslı alanın MF olduğunu söyleyen Burak Kılanç, “MF yani sayısal alandaki tercih yapabileceklerin sayısıyla kontenjanlar arasında yaklaşık 1.8 oranı var. Yani bir kontenjana 1.8 aday düşüyor. TM’de ve özellikle de TS’de ise bu oran çok daha yüksek. Bu nedenle en rahat ortam ve en az rekabet MF, en yoğun rekabet de TS puanlarında var” diye konuştu.
Üniversiteye yerleşmede bu sene hayata geçirilen yenilikler konusunda da bilgi veren Burak Kılanç, “Bu sene ilk defa sınavsız geçiş kontenjanları ve YGS puanıyla tercih yapılacak kontenjanlar birbirinden ayrıldı. Bu, alalına devam etmeyecek olanlar için çok büyük bir avantaj. Örneğin, Fen ya da Anadolu lisesinden mezun olup 2 yıllık bir program okumak isteyenler için geçmişte ciddi bir handikap vardı ancak bu sene YGS puanıyla da iki yıllıklarda yerleşme mümkün olacak. Yani genel lise mezunları şanlı olacaklar. Bu senenin bir diğer kritik noktası da TM2 ve TM3 puan türündeki bazı bölümlerde değişiklik olmasıydı. Bunların içinde Hukuk çok dikkat çekti. Hukuk ile ilgili tercih yaparken adayların son haftaya kadar beklemelerini öneriyorum çünkü üniversiteler, araştırma merkezleri ve dershaneler şu anda bu konuyla ilgili simülasyon çalışmaları yapıyor. Önümüzdeki hafta içinde en son verilerle değerlendirmeler sonuçlanacak. Adaylar en doğru şekilde TM2 ve TM3 puan değişimlerini öğrenmiş olacaklar” dedi.
“ACELE ETMEYİN”
Adaylara, tercih yaparken aceleci davranmamaları uyarısında bulunan Burak Kılanç, “Adaylara ilk uyarımız çok acelece davranmamaları. Çünkü ÖSYM tercih listesini daha önce gönderene bir öncelik tanımıyor. Bu nedenle üniversiteleri görmek için vakit ayırsınlar fakat son gün sıkışıklığını da göz önünde bulunduracak şekilde tercihleri son güne bırakmasınlar. İlk önerimiz, adayların üniversiteleri yerinde ziyaret etmeleri, hocalarla görüşmeleri ve ortamı solumaları” ifadelerini kullandı.
Tercih yapacak adaylara Nişantaşı Üniversitesi’nde danışmanlık hizmeti verdiklerini belirten Burak Kılanç, “Nişantaşı Üniversitesi’nde çok güzel bir tercih merkezi oluşturduk. Adaylar buraya geldiklerinde üniversitemizin bölümleri hakkında detaylı bilgi alabiliyorlar. Akademik istasyonlarımızda hocalarla buluşabiliyorlar. Meslekler hakkındaki tüm sorularının yanıtlarını bulabiliyorlar. Tercihlerini de buradaki uzmanlarımızla yapıyorlar” dedi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm İstanbul Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. İstanbul Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ISTANBUL HAVA DURUMU

3 Mayıs 2024 Cuma

18 º

18 º / 10 º
Gökgürültülü Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.