Perşembe 09.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 10.07.2015 16:30

Tercih Yolunda Öğrencilere Gelişim Desteği

Üniversite öğrencisi adayları 30 Haziran’da açıklanan Lisans Yerleştirme Sınavı’nın (LYS) ardından başlayan tercih maratonunda üniversite tanıtım günlerinin yolunu tuttu.
İstanbul Gelişim Üniversitesi 6-14 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşecek olan tercih maratonu için adaylara destek oluyor. İyi bir tercihin kazanmanın yüzde 50’sini teşkil ettiğini vurgulayan İstanbul Gelişim Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Abdülkadir Gayretli, “Öğrencilerimizin tercih aşamasını bir bilenle yapması, bir üniversite ile işbirliği yapması ve bu doğrultuda yelpazeyi geniş tutmak suretiyle 30 tercihini doldurması gerekiyor. Bu şekilde hazırlanan bir tercih listesiyle kazanma şansı yüzde 99 olur diye düşünüyoruz” ifadelerini kullandı. İstanbul Gelişim Üniversitesi olarak İstanbul içinde ve dışında yaptıkları tanıtım faaliyetleriyle güzel bir öğrenci kitlesine ulaştıklarını dile getiren Abdülkadir Gayretli, “Üniversitenin devlet veya vakıf olması önemli değil. Artık bundan sonra öğrencilerin hangi bölümü istediği önemlidir. İstediği bölümü bitirdikten sonra rahatlıkla her yerde iş bulabilecekler. Artık Türkiye ve dünya da şunu kabullendi ki vakıf üniversiteleri ön planda. Bu düşünce, tüm dünyada geçerli olmaya başladı. Bundan sonraki yıllarda da vakıf üniversitelerinin ilk tercihte olması gerektiği anlaşılacak. Gerek iş bulmakta gerek iş kurmakta ve belli yerlere gelme açısından vakıf üniversiteleri ön plana çıkacak” dedi.
EN POPÜLER MÜHENDİSLİK BÖLÜMLERİ
Tercih yapacak öğrencilerin özellikle mühendislik bölümlerine önem vermeleri gerektiğine vurgu yapan Gayretli, sözlerine şöyle devam etti: “Bugün Türkiye’de geçerli olan mesleklerden bir tanesi de Mekatronik Bilgisayar Endüstri Mühendislikleri. Bilgisayar Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile Sağlık Bilimleriyle alakalı bölümler de çok popüler. Bir diğer tavsiyem de öğrencilerimizin kendi işini kurabilecekleri bölümleri tercih etmesi.”
Özellikle öğrencilerin proje yapma yeteneklerinin üzerine gittiklerini ifade eden Gayretli, “Bizler Gelişim Üniversitesi olarak öğrencilerimize proje yapma yetisini kazandırıyoruz. Henüz öğrenciyken yaptıkları projeleri sanayilere satarak para kazanabiliyorlar. Aynı zamanda okulu bitirdikten sonra kendi işini kurmasına da Gelişim Üniversitesi olarak destek oluyoruz. Ayrıca öğrencilerimizi dünyayla ve teknolojiyle entegre olmaları açısından yurt dışına göndererek masraflarını karşılıyoruz. Dünyanın Türklere ihtiyacı var. Türkiye’den giden her insanın kaliteli, başarılı ve idealist insanlar olarak dünyaya bizi tanıtmasını arzu ediyoruz” diye konuştu.
Tercih yolunda karar aşamasında olan üniversite öğrencisi adaylarından 18 yaşındaki Bahar Tomay Akçay ise, “Gelişim Üniversitesi’ne tercih yapmak için yardım almaya geldim. Buradaki rehberlik hocaları çok yardımcı oldu. Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü düşünüyorum. Okulu, kütüphaneyi, laboratuvarları gezdirdiler. Özellikle mutfağı çok beğendim” dedi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm İstanbul Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. İstanbul Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ISTANBUL HAVA DURUMU

4 Mayıs 2024 Cumartesi

16 º

16 º / 12 º
Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.