Pazartesi 22.06.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 22.06.2015 14:05

Ebso, 100 Büyük Sanayi Kuruluşunu Açıkladı

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO)’ya üye 100 büyük sanayi kuruluşunu açıklayan EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, Türkiye’nin yeni bir sanayi hamlesine ihtiyacı olduğunu belirtti. Erken seçime sıcak bakmayan Yorgancılar, Türkiye’nin de koalisyonla iyi yönetilen bir ülke olabileceğini söyledi.
EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, 2014 yılı üretimden satışlarına göre EBSO’ya üye 100 büyük sanayi kuruluşunu açıkladı. Açıklamasında 2014 yılını ekonomik açıdan değerlendiren Yorgancılar, “Artan kurların enflasyonu; enflasyonun da faizi yükselttiği bir ortamda, iç talebin düştüğü bir ortamda büyümeyi yüzde 6’lık bir seviyeye çekebilmemiz için yeni bir sanayi hamlesine, romanına, hikayesine ihtiyacımız var. Önümüzdeki tablo, Türkiye’nin yeni bir sanayileşme stratejisinin olması gerektiğini çok açık ifade ediyor. 2002 ile 2009 yılları arasındaki çok önemli ekonomik reformlar yapıldı. İşsizliği aşağıya indirdik. İhracatı yükselttik. Üretimimiz arttı. Türkiye’de kişi başı gelir 10 bin 300-10 bin 400 dolarlara çıktı. 2011 yılından 2015 yılına kadar maalesef Türkiye bu reformları tekrar yapamadı. Bu yüzden 10 bin 500 dolar kişi başı seviyesinde kaldık. O yüzden yeni bir sanayileşme stratejine, yeni bir ihracat hikayesine ülkemizin ihtiyacı olduğunu görüyoruz” dedi.
“ERKEN SEÇİM DÜŞÜNÜLMESİ GEREKEN BİR KONU DEĞİL”
Ekonomik açıdan siyasi gündemi değerlendiren Yorgancılar, “Seçilenlerin sorumluluğu ortaya çıkan gerçek çerçevesinde ortak akılla bir an önce hükümeti kurması gerektiğini belirterek "Bana göre erken seçim şuan için düşünülmesi gereken bir konu değil. Halkımız çok sesli bir Meclis istedi. Buna paralel olarak çok sesli bir hükümetin oluşması gerekiyor. Herkes Türkiye Cumhuriyeti’nin menfaatlerini ön planda tutarak, fedakarlık yaparak ve hükumeti kurarak önümüzdeki süreçte bizleri yöneteceklerine inanıyorum. Koalisyonla yönetilen çok ülke var. İyi örnekler var. Biz de bu örneklerden biri olabiliriz. Geçmişte yapılmış olan kötü uygulamalar, hatalı uygulamalar yine yapılacak diye bakmak bana doğru gelmiyor. Türkiye çok değişti. Bu rakamları yapan özel sektör. Büyümeyi sağlayan özel sektör. Ülkenin önceliklerine baktığınızda ancak ekonomiyle ilgili kısmını söyleyebilirim. Cari açık, büyüme ve işsizlik; ekonomik açıdan bakıldığında Türkiye’nin en öncelikli konularıdır”
İMALAT SANAYİNİN BÜYÜMEYE ETKİSİ
2014 yılını ekonomik açıdan değerlendiren Yorgancılar, şu bilgileri verdi: “2.9’luk bir büyüme gerçekleştirdik. İmalat sanayinin geçen sene itibariyle yüzde 3.7 olduğunu görüyoruz. İzmir’deki 100 büyük firmanın ithalatında yüzde 3.8’lik bir düşüş var. Geçen yıl işsizlik oranımız yüzde 10. Bu sene 11.2’ye çıktı. Bu rakamların dışında 3.9 ya da 2.9 büyüyorsak bu rakamı ortaya çıkaracak belli değerler var. Bu rakamlardaki en önemli konu imalat sanayinin katkısı. Türkiye’de imalat sanayinin düşmesinin büyümeye de olumsuz etki ettiğini görüyoruz.”
“82 FİRMANIN KARLILIĞI ÜRETİMDEN KAYNAKLI DEĞİL”
EBSO üyesi 100 büyük firma hakkında değerlendirmede bulunan Yorgancılar, 100 büyük firmanın 74’ünün üretim yerinin İzmir olduğunu, 13 firmanın üretiminin de bölge ağırlıklı olduğunu söyledi. 100 firma içerisindeki 33 firmanın sıralamasının geçen yıla göre yükseldiğini, 38 firmanın sıralamasının düştüğünü, 14 firmanın da sırasını koruduğunu, 15 firmanın ilk kez sıralamaya girdiğini kaydeden Yorgancılar, “100 firmanın 82’sinde kar belirmiş, 22 firmamız yabancı sermayeli, 18 firmamız da zarar beyan etmiş. 82 firmanın kar ettiğini görüyoruz ama bu karlılık üretimden kaynaklanan bir karlılık değil. Firmalar bu karlılıklarını üretmekten ziyade al-sat ile veya diğer gelirlerle gerçekleştirdiğini görüyoruz” diye konuştu.
“AR-GE GELİRLERİNİN MARKALAŞMASI EN BÜYÜK HEDEFİMİZ”
2014 yılında 48 firmanın AR-GE ile ilgili yapılan çalışma yaptığını ifade eden Yorgancılar, sözlerini şöyle sürdürdü: “İnşallah AR-GE gelirlerindeki artışın sonucu yeni ürünlerin üretimi, yüksek teknolojili ürünlerin basamak olması ve bu AR-GE gelirlerinin markalaşması, ticarileşmesi en büyük hedefimiz. Yapılan AR-GE çalışmalarındaki sonuçlar ticarileşir, piyasalarda satılabilir bir hale geldiği takdirde bunun karlılığı firmalarımıza olumlu şekilde yansır.”
TEŞVİK SİSTEMİ
Yerli ve yabancı firmaların İzmir’e yönelebilmesi için yatırım ikliminin iyileştirilmesi ve sanayileşme stratejisi ile teşvik sistemine ihtiyaç olduğunu vurgulayan Yorgancılar, yeni bir ürün bazlı teşvik sisteminin, hatta ilçe teşvik sistemlerinin sadece İzmir’de değil Türkiye’de uygulanması gerektiğini kaydetti.
100 büyük firmanın ilk 10 sırasında Tüpraş A.Ş., Petkim Petrokimya A.Ş., Philsa Philip Morris Sabancı Sigara ve Tütün San. ve TİC. A.Ş., İzmir Demir Çelik A.Ş., isminin açıklanmasını istemeyen bir sanayi kuruluşu, Abalıoğlu A.Ş., JTI Tütün Ürünleri A.Ş., Küçükbay Yağ A.Ş., Kocaer Haddecilik A.Ş. ve Özkan Demir Çelik A.Ş. yer aldı.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm İzmir Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. İzmir Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

IZMIR HAVA DURUMU

5 Mayıs 2024 Pazar

25 º

25 º / 13 º
Çok Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.