Pazar 12.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 13.07.2015 09:04

Türkler Alışverişte İndirimleri Takip Ediyor

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Lojistik Yönetimi Bölümü ile Bremen Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü ortaklığıyla yürütülen “Türkiye’de Tüketici Lojistiği” başlıklı projede, Türklerin indirimleri takip ettiği, süpermarketler arasında fiyat karşılaştırması yapmadan alışveriş yapmadığı belirlendi. Almanların ise liste yaparak gerekli gördüğü ürünleri aldığı ortaya çıktı.
İEÜ Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Işık Özge Yumurtacı, öğrenciler Begüm Çolak, Ali Rıza Demirelli, Kübra Göksü Köstepen, Ümit Irat, Serkan Tamer, Onur Tunaile Bremen Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Herbert Kotzab ve Araştırma Görevlisi Jon Meyer tarafından iki aşamalı gerçekleştirilen araştırmada, tüketicilerin market alışveriş alışkanları ortaya çıkarıldı. Araştırmanın ilk etabında, Alman-Türk alışveriş alışkanlıkları karşılaştırıldı. Türklerin alışverişte plansız hareket ettiği, Almanların ise kendilerine liste yaparak gerekli gördüğü ürünleri aldığının ortaya çıktığı araştırmanın ikinci etabında Türklerin market alışverişleriyle ilgili yaptıkları lojistik aktiviteleri belirlendi.
YÜZDE 83’Ü İNDİRİMLİ ÜRÜNLERİ ALIYOR
İEÜ Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Işık Özge Yumurtacı, tüketicilere anket uygulandığını belirterek şunları söyledi: “Katılımcıların yüzde 83’ü indirimde olan ürünleri gördüklerinde satın aldıklarını belirtti. Yüzde 39’u alışverişini tamamlamak için en az iki süpermarkete gittiğini, yüzde 37’si alışveriş yaptıkları markette istedikleri ürünleri bulamadığında başka marketlere gittiğini aktardı. Tüketicilerin yüzde 44’ü evlerine yürüme mesafesinde olan marketleri tercih ediyor. Araç kullanarak gideceklerse yüzde 41’i şahsi araçlarını kullanıyor. Katılımların yüzde 64’ü indirim kuponlarının alışverişlerini etkilemediğini belirtiyor. Yüzde 48’i herhangi iki süpermarket arasında fiyat karşılaştırması yapmadan alışveriş yapmadıklarını vurguluyor. Anketimizi yanıtlayanların yüzde 43’ü ürünleri markasına, yüzde 42’si fiyatına göre alım yapıyor. Yüzde 66’sı alışverişini önceden planlamıyor ve yüzde 44’ü alışveriş listesini bulundurmuyor.”

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm İzmir Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. İzmir Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

IZMIR HAVA DURUMU

8 Mayıs 2024 Çarşamba

28 º

28 º / 15 º
Az Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.