Salı 19.01.2016 00:00

Harika içecek: Salep

Diyetisyen Şeyma Ekizoğlu, kış aylarında salep tüketimini önerdi.

Kışın soğuğu ile içimizi ısıtan sıvı gıdalara olan yönelimimizin arttığının bir gerçek olduğunu ifade eden Ekizoğlu, "Çok basit bir hesapla 100 ml'sinde 95 kcal enerji bulunduran salep, 1 porsiyon sunumunda en az 250 ml olarak çıkıyor karşımıza. Yani 237,5 kcal. Kaşarlı bir tostun 202 kcal olduğunu düşünürsek, salebin 237,5 kcal oluşu oldukça acımasız gerçekler arasında! Hiç içmeden olur mu? Tabi ki hayır! Öyleyse haftada 1-2 gün ikindi ara öğünlerimizde tarçınlı sıcacık bir salebin kimseye zararı yok.
''Çocuğunuz süt içmekte zorlanıyorsa sütüne salep katın''
Önemli olan miktar ne de olsa! Fakat tabi ki kan glikoz düzeyleri normal seyreden bireyler için işler böyle iken diyabetli bireyler için özellikle hazır olarak satılan salepler nişasta ve şeker (rafine şeker, glikoz) içeriği açısından oldukça yüksek. Özünde orkide kökü olan salep, bir çeşit yumru kök olmasıyla, "müsilaj, glikoz ve glikomannan" açısından zengindir. Müsilaj, peklik (kabızlık) durumlarında bireye iyi gelirken glikozun şekeri yükseltme hızı oldukça fazladır. Sağlıklı beslenme düzeninde mantık yasaklama değil denge üzerine kurulmuş yasalarla işliyor" diye konuştu.
Süt içmekte zorlanan çocuklarda kakao tozları yerine 1 çay kaşığı kadar aroma katmak amacıyla salep öneren Diyetisyen Şeyma Ekizoğlu, "Yerinde ve ayarında olan her şey gibi salep de harika bir içecek" dedi.
SALEBİN FAYDALARI

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.