Salı 13.02.2018 00:00
Son Güncelleme: Salı 13.02.2018 15:06

Sevgililer Günü öncesi işte aşkın tarifi

Yrd. Doç. Dr. Berrin Özyurt, 14 Şubat Sevgililer Günü dolayısıyla aşkın 6 tarifini yaptı. Özyurt, bağlanma türlerine dikkat çekerken, en ideal ilişkinin ise 'güvenli bağlanma' olduğunu, burada kişilerin başkalarına yaklaşmaktan ve başkalarının kendilerine yaklaşmasına izin vermekten rahatsız olmadığını belirtti.

Aşkı, hayranlık ve duygusallık gibi 'tutku yönelimli' ifadelerle tanımlayan Yrd. Doç. Dr. Özyurt, aşktaki 'benzerlik' kavramının önemine değindi. Benzer özelliklerin yanı sıra kişilerin birbirini sık sık görmesinin de çekiciliği artıran önemli unsur olduğunu vurgulayan Özyurt, "Fiziksel ve duygusal olarak onaylanmak, çekicilik ve iletişim, aşkın en önemli koşulları olarak kabul edilir. Aşk denildiğinde birini çok fazla düşünme, kendini iyi hissetme ve mutluluk gibi olumlu duygular içeren ifadeler akla geliyor; ancak aşkta benzerlik kavramı da çok önemli. Kişiler arasında saç ve göz renginin, yaş, fiziksel ve psikolojik özeliklerin ve de sosyal statülerin aynı olması aşkın daha yoğun yaşanmasında önemli bir etken. Örneğin; kişiler kendi çekiciliklerine yakın kişileri daha çekici bulurlar. Ayrıca aşina olduğumuz hatta sık sık gördüğümüz ve bizi ödüllendiren kişileri daha çekici buluruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.