Giriş Tarihi: 22.7.2015 18:08 Son Güncelleme: 23.7.2015 07:59

Bayram Da Turistler Deniz Kenarını Tercih Etti

Turizm araştırmacısı Yakup Bastem, bayramda Safranbolu’ya gelen turist sayısının 35-40 bin civarında olduğunu söyledi.
Turizm Danışmanlık bürosunda görev yapan Turizm Araştırmacısı Yakup Bastem, bayramın sıcak geçmesinde dolayı yerli ve yabancı turistlerin sahil kenarlarını tercih ettiğini ifade ederek, “Safranbolu’da havanın sıcak olmasından dolayı diğer bayramlara göre bayram biraz sönük geçti. Otellerin tamamı doluydu ama diğer bayramlar kadar günübirlikçi yoktu. Genel olarak yabancı turist sayısında son 3-4 aylık dönemde azalma olduğu gözle görülüyor. Bize gelen verilerde de azalma olduğu yapılan istatistikler de bunu gösterdi.” dedi.
Özellikle Japon turist sayısında aşırı bir azalma olduğunu söyleyen Bastem, “Japon turistler hiç gelmez oldu. Bir zamanlar ilk sırada olan Japon turistler artık hiç gelmiyor. Bunun sebebi olarak da IŞİD terör örgütünün Japonya’da İslam ülkesi olarak telaffuz edilmesinden kaynaklanıyor, bundan dolayı insanlar korkuyor ve gelmiyor. Keza Çinlilere karşı son dönemde vatandaşların olumsuz tavırlarından dolayı turist sayısında azalma oldu. Avrupalı turist Safranbolu’ya çok az geliyor genel olarak Asyalı turistler Safranbolu’yu ziyaret ediyor. “ dedi.
“İLK SIRADA TAYVAN VAR.”
Gelen yabancı turistler oranlarına göre sıralama yapan Turizm araştırmacısı Yakup Bastem ”Birinci sırada Tayvan, ikinci sırada Güney Kore, üçüncü sırada Çin ve dördüncü sırada Almanya’yı sıralayabiliriz. Almanlar da Kardemir D.Ç’de çalışan Almanlar olduğu için turizm anlamında çok fazla bir etkisi olmuyor. Japon turist sayısı baya bir azaldı.” dedi.
Amaçlarının turistlerin konaklama sürelerini uzatmak olduğunu belirten Bastem, “Turizm danışmanlık bürosuna gelen 10 turistten 5’ini Safranbolu’da kalmak için ikna ediyoruz. Ama buradaki esnaflar bu çaba içerisinde değil. Bizim amacımız turistlerin konaklama sürelerini arttırmak. Turistlere İncekaya Su Kemerini, Cam terası, Bulak mağarası, Yenice’yi, Amasra’yı tavsiye ettiğinizde turistler gezmek için burada konaklama ihtiyacı duyuyorlar. Esnaflarımız önce Safranbolu’nun tanıtımını yaparak kendi reklamlarını yapsalar turistlerin Safranbolu’da kalma süreleri uzayabilir.” dedi.
“ŞÜPHESİZ PARK SORUNU TURİST SAYISINI ETKİLİYOR”
Safranbolu Eski Çarşı bölgesindeki araç parkı sorununun turizmi etkilediğini söyleyen Bastem, araçlarını korkarak yol ortasına park eden turistlerin kısa sürede Eski Çarşı’yı gezerek konaklamadan şehirden ayrıldıklarını ifade ederek, “Safranbolu’da park sorunu sürekli var. Safranbolu Belediyesinin park sorunuyla ilgili çeşitli çalışmaları vardı. Park sorunu şüphesiz turist sayısını etkiliyor. Safranbolu’nun park sorunu olduğunu herkes kabul ediyor. Ben aracımı çarşı içine bırakmaktan utanıyorum. Aracımla tarihi dokuyu kirletmek istemiyorum. Safranbolu’ya bir otopark mutlaka gerekiyor. En mantıklı yer de Hasan Dede Tepesinin olduğu mevkiiydi.” diyerek düşüncelerini aktardı.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Karabuk Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Karabuk Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

KARABUK HAVA DURUMU

23 Mayıs 2024 Perşembe

25 º

25 º / 14 º
Kuvvetli Gökgürültülü Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.