Cuma 10.06.2016
Son Güncelleme: Perşembe 09.06.2016

Lezzet Dayı’ya çekiyor

Erzurum’da 2014’te genç girişimci Zeki Arıcıoğlu tarafından temelleri atılan Dayı Kürek Lahmacun, markalaşma sürecini tamamlayarak, franchise sistemiyle Anadolu’nun dört bir yanında şube açıyor

Dayı Kürek Lahmacun, sunum şekli ve benzersiz lezzeti ile kısa sürede Erzurum sınırlarını aşarak kaliteden ödün vermeden farklılaşan bir restoran zincirinin ana ürünü olmayı başardı. Temelleri 2014'te Erzurum'da atılan Dayı Kürek Lahmacun farklı konsepti ve lezzetiyle Anadolu'nun dört bir yanına yayılıyor. Genç girişimci Zeki Arıcıoğlu markalaşma yolunda attıkları adımları anlattı. Dayı Kürek Lahmacun markasını bünyesinde barındıran AZ Grup Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Arıcıoğlu, kısa sürede yaşadıkları başarının sırrını "Biz lahmacuncudan ziyade kendimizi marka yatırımcısı olarak görüyoruz. Çünkü ciddi bir ajans altyapımız var. Ben lahmacun yapmayı bilmem, bilenle çalışırım. Pazarlamayı bilmem, işin uzmanıyla çalışırım" sözleriyle özetledi.
'TEK ÜRÜN RİSKTİR, RİSK ALDIK'
Sektöre ilk olarak 2004'te girdiklerini ve başka bir marka ile 10 yıl faaliyet gösterdiklerini anlatan Arıcıoğlu, "Bu tecrübemizden elde ettiğimiz verileri masaya yatırıp, eksiklerimizi giderme anlamında yeni bir marka ile yola devam etme kararı aldık. Öncelikli stratejimiz, bizden olan bizi temsil eden ve toplumu daha kucaklayıcı bir menü ile iddialı olmaktı. Çünkü tek bir ürüne odaklanmıştık o da lahmacundu. Tek ürün her zaman risktir. Özellikle başlangıç aşaması daha büyük bir risk. Eğer damak tadını yakalayamazsanız başlamadan bitersiniz. Ayrıca üründe iddialı olsanız bile sizi temsil eden güçlü ve evrensel bir isminiz, ciddi kurumsal bir alt yapımız olmalıydı. Yaklaşık 6 aylık bir çalışma neticesinde ismimizin 'Dayı' olmasına karar verdik. Bununla da yetinmeyip destekleyici bir alt markayı da ekleyip 'Dayı Kürek Lahmacun' olarak 2014'te Erzurum'da işe başladık" diye konuştu.
'HEDEFİMİZ METROPOLLER DEĞİL'
Dayı Kürek Lahmacun'un kısa sürede çok ciddi bir taleple karşılaştığını anlatan Arıcıoğlu, talebe cevap verebilme adına Erzurum'da ikinci şubeyi açtıktan sonra 'lahmacun-çiğ köfte-künefe' menüsü ile 360 derecelik bir müşteri portföyüne sahip olduklarını söyledi. Erzurum sınırlarının dışına çıkmanın kendilerini hiç ürkütmediğini anlatan Arıcıoğlu "Anadolu'dan çıkıp büyümek isteyen firmalar yönünü metropol kentlere çevirirler. Biz tam tersi nüfus olarak Erzurum ve Erzurum'un bir tık üzerindeki kentlerde kurgu yapmaya karar verdik ve enerjimiz üst seviyede iken kuruluşumuzun hemen bir yıl sonrasında Trabzon şubemizi açtık. Trabzon şubemiz bizim için tüm handikaplarımızın ortadan kalktığı bir lokasyon oldu. Artık ürün olarak damak tadımızı coğrafi bölge farkı gözetmeksizin kabullendirdiğimiz bir hattın başlangıcı olarak üçüncü şubemizi Samsun'da açtık" dedi.
4 YENİ ŞUBE DAHA AÇILACAK
Dayı Kürek Lahmacun için şu anda 11 ilden franchise talebi olduğunu anlatan Arıcıoğlu, 2016'nın sonuna kadar bu taleplerin sadece dördüne cevap vereceklerini belirtti. Arıcıoğlu, "Yeni şubelerimiz, Samsun/ Atakum, Ordu, Sivas ve Çorum olacak. Lojistik anlamda Erzurum'dan destekleyeceğimiz kentler öncelikli programımız arasında yer alacak. İstanbul ve diğer büyük kentlere açılmamız o bölgede ciddi bir lojistik alt yapı kurmamızla orantılı. Bu da markamızın üç yıllık hedefleri arasında" görüşünü dile getirdi.
DAYI LAHMACUN'UN KONSEPTİ SAMİMİYET
AZ Grup Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Arıcıoğlu "İncecik hamuru ve özel tarifiyle olağanüstü bir lezzet olan Dayı Kürek Lahmacun, Erzurum çiftlik hayvanlarından tedarik edilen kırmızı etin ve en taze sebzelerin buluşmasıyla ortaya çıkıyor. Enfes harcı ve kendine has hamurunun ince ince işlenerek odun ateşinde, geleneksel yöntemler kullanılarak taş fırınlarda pişiriliyor ve mevsim yeşillikleri ile ahşap küreklerde servis ediliyor" dedi. Arıcıoğlu "Dayı ürünleri ve bütün marka çalışmaları 'samimiyet' konsepti üzerine konumlandırıldı. Dayı Kürek Lahmacun restoranlarında kullanılan her malzeme hatta personel üniformaları bile bu konsept dahilinde tasarlandı. Özellikle Dayı Kürek Lahmacun restoranlarının ana ürünü olan lahmacun; hazırlanması, pişirme şekli, sunumu, çatal bıçak kullanmadan yenmesi ile samimiyeti çağrıştırıyor" diye konuştu. Arıcıoğlu, Dayı Kürek Lahmacun konseptinin amacı güvenli gıdalar ile hazırlanan sağlıklı ve lezzetli geleneksel ürünlerimizi, özel olarak tasarlanmış ferah mekanlarda müşterilere sunmak" görüşünü dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.