Perşembe 16.11.2017 00:00

Sosyal medyada 10 günlük diyet uygulaması

Diyetisyen Cansu Kargu'nun sosyal medya hesabında takipçileriyle 10 gün diyet yaparak sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmaya çalışması ilgi gördü.

Dünyada hızla yayılan obezite sonucu ortaya çıkan rahatsızlıklar sağlıklı beslenme anlayışını değiştirirken, diyet programlarına uyamayanlar için uzmanlar çeşitli yöntemler geliştiriyor. Günümüzde insanların zamanın çoğunu geçirdiği sosyal medya ile diyet uygulaması başlatan Tokat Fizyomer Tıp Merkezi Diyetisyeni Cansu Kargu, 10 gün boyunca takipçileriyle birlikte diyet yaptı. 10 günlük diyet sürecindeki amacının insanlara bunun zor olmadığını ve motivasyonun bu işte ne kadar önemli olduğunu göstermek olduğunu ifade eden Kargu, "Sosyal medya hesabımdan belli bir diyet listesi paylaşmadım. Çünkü diyet parmak izi gibi kişiye özeldir. Sadece onlara alternatif menüler sundum. Herkes enerji ihtiyacına göre miktarlarını kendi ayarlamaya çalıştı. Örneğin ben öğle yemeğinde tavuklu salata yediysem kimisi bu öğünde tavuklu salata 1 dilim ekmek tüketti kimisi de tavuklu salata 3 dilim ekmek" dedi.
"ZAYIFLAMAK AÇ KALMAK DEMEK DEĞİLDİR"

İş hayatı nedeniyle dışarıda yemek yemek durumunda olanların diyet programına uyması için yanlarında öğle yemeği için tek kapta taşıyabilecekleri menüleri sosyal medyada paylaştıklarını ifade eden Kargu, "Şöyle ki her zaman söylüyoruz zayıflamak aç kalmak demek değildir. Sağlıklı dengeli beslenerek de zayıflanabilir. Dengeli beslenmeden kastımız her öğün protein karbonhidrat yağ gibi besin ögelerinin hepsinden olmalı. Çalışan bir bayan akşamdan yaptığı salatanın içerisine peynir, kurubaklagil, yumurta, tavuk, ton balığı gibi istediği protein içeren besini katarak yanına alabilir. Bu menüye 1-2 dilim ekmek ya da haşlanmış yağsız kepekli makarna katarak karbonhidrat ihtiyacını buradan sebze ihtiyacını salatadan et ihtiyacını kimi zaman kattığı peynirden kimi zaman tavuktan alarak tek kapta pratik dengeli beslenmeyi tamamlamış olur" diye konuştu.
ZAYIFLAMAK İSTEYENLERE ÖNERİLER

Sosyal medya üzerinden yaptıkları diyet programında takipçilerine kendisi için hazırladığı üç ana ve üç ara öğünü paylaştığının altını çizen Kargu, açıklamalarını şöyle tamamladı:
"Benimle beraber diyet yapan herkes o öğünde yediğim menüyü paylaştığım postun altına yazdı ve diyet yapan diğer insanlar yorumları okuyup kendileri de yorum yapmaya devam ettikçe diyete bağlılık ile motivasyon arttı ve sonuç harika. Zayıflamak isteyenlere önerim öncelikle öğün atlamasınlar. Ana öğünlerden birini atlamak demek bir diğer ana öğünde daha fazla yeme isteği demek. Güne mutlaka kahvaltı ile başlasınlar. İdeal kahvaltı saati diye bir şey yok, ama herkes uyandığı saatin en geç bir saat akabinde kahvaltıya oturmalı. Ana öğünlerin yanında küçük ara öğünler de yapılmalı. Bunlar günlük hayatta kolayca karşılanabilen ceviz, fındık, badem gibi faydalı kuruyemişler ya da kuru meyve taze meyve gibi doğal şeker kaynakları olabilir. Şeker hastalığı ya da şeker hastalığına yatkınlığı olanlar ile gün içinde çabuk acıkan kişiler bunların yanına süt, yoğurt, ayran, kefir gibi kalsiyum gruplarını ekleyerek tokluk sürelerini uzatabilirler. Gün içerisinde muhakkak iki-üç litre arası su içilmeli, günde iki fincan yeşil çay tüketimine dikkat edilmeli. Tüm bunların yanında günlük yapılan egzersiz düzeyinin de artırılması kilo verme hızını artıran başlıca faktörlerden olacaktır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.