Cuma 22.02.2013

PROF. DR. HAKKI GÖKBEL: Hububat şehrinden marka şehre

Konya, barındırdığı üniversitelerin sayısının artmasıyla son yıllarda yükseköğretim alanında önemli mesafe aldı. Konya'daki diğer üniversitelerin ağabeyi konumundaki Selçuk Üniversitesi gelişimini sürdürürken yeni üniversiteler de yapılanmalarına hız verdi. Üniversite sayısı artarken eğitim kalitesinin de aynı oranda artmasının son derece önemli olduğunu düşünüyorum. Diğer üniversitelerimiz de bu konunun farkında. Selçuk Üniversitesi olarak 38 yıllık kurumsal birikimimizle eğitim kalitesinin artmasına yönelik çalışmalarda mesafe aldığımızı söyleyebilirim. Birçok alanda Türkiye'de ilk 10, hatta bazı alanlarda ilk 5 içinde yer almamız sanırım bunun en iyi göstergesi. Hedefimiz dünyanın en iyi 500, Türkiye'nin ise en iyi 5 üniversitesi arasında kalıcı şekilde yer alabilmek. Bunu başarabilecek güç ve kapasiteye sahip olduğumuzu düşünüyorum. Kanaatimce yapılması gereken şey, hem şehrin hem de üniversitenin dinamiklerini biraz daha fazla harekete geçirmektir. Farklı alanlarda karşılıklı işbirliği sağlandığında ortaya her alanda bugünkünden çok daha dinamik bir şehir-üniversite birlikteliği çıkacaktır. Bir yandan markalaşmayı sürdürürken, diğer yandan da şehrimizle bütünleşme yolunda bütün gücümüzle çalışıyoruz. İdealimiz şehriyle bütünleşmiş, bulunduğu kentle birlikte büyüyen bir marka üniversite olabilmektir. Bilindiği gibi, Konya uzun yıllardır 'Hububat ya da Tarım Şehri' ve 'Mevlana Şehri' olarak anılıyordu. Son birkaç yıldır bünyesindeki üniversite sayısının dörde çıkması nedeniyle 'Üniversiteler Şehri' olarak da adlandırılmaya başlandı. Bugün üç büyük şehir dışındaki il merkezlerinin neredeyse tamamında üniversite sayısı 1 ya da 2 iken Konya'da bu sayının dörde yükselmesi sevindirici. Konya'yı marka şehir olma idealine taşıyacak en önemli unsurların başında üniversitelerimizin bulunduğunu düşünüyorum. Eminim ki Konya birkaç yıl içinde bu konuda ciddi adımlar atacak ve önemli gelişme gösterecektir. Bu gelişimde bölgemizdeki üniversitelerin rektörlerine, akademisyenlerine önemli görevler düşmektedir. Konya'nın markalaşması adına elimizden gelen çabayı göstermek istiyoruz. Üniversitelerin bulundukları şehirle paralel şekilde büyümesi daha kalıcı ve etkin güç sağlamaktadır. Selçuk Üniversitesi dendiğinde akla Konya gelmektedir; Üniversitemiz Konya ile bu anlamda bütünleşmiştir. Selçuk Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği başarılı bir çalışma ya da etkinlik Konya için de olumlu referans olmaktadır. Yapacağımız aktivitelerle üniversitemizin ve Konya'nın markalaşma sürecine katkı sağlamak istiyoruz. Ayrıca hem üniversite-sanayi işbirliğini artırma noktasında hem de bölgemizdeki ekonominin gelişmesi noktasında gerekli çalışmaları hızlı bir şekilde yürütüyoruz. Hedefimiz uluslararası alanda marka bilinirliği yüksek, Avrupa ülkeleri başta olmak üzere daha fazla sayıda ülkeyle öğrenci ve öğretim üyesi değişim anlaşması yapan, bugünkünden daha çok yabancı öğrenciyi bünyesinde barındıran, huzur ve güven ortamının devam ettiği, kurumsallaşma ve bilimsel gelişim açısından daha hızlı mesafe alan, daha çok bilgi üreten bir üniversite olabilmektir. Anadolu'nun yükselen yıldızı olan Selçuk Üniversitesi, değişen ve değiştiren üniversite olma hayalini başarıyla gerçekleştirecektir. İdealimiz, sadece Türkiye'de değil, dünyada da marka üniversite olmak ve Anadolu'dan yükselen gür sesimizi bütün dünyaya duyurmaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.