Cuma 22.02.2013
Son Güncelleme: Perşembe 21.02.2013

Radarlı koridor hayat kurtarıyor

Konya'da başlatılan koridor radar sistemi ile kazaların önüne geçmeyi hedefleyen Konya Emniyeti "3.5 kilometrelik yolda 70 kilometre ile 130 kilometre hızla gitmek arasında 82 saniye fark var. Saniyeler için canınızı tehlikeye atmayın" diyor

Türkiye'de ilk defa Konya'da kurulan Trafik Elektronik Denetleme Sistemi'nin (TEDES) getirdiği koridor radar sistemi geçtiğimiz hafta faaliyete geçti. Koridor radar sistemi ile kazaların en çok meydana geldiği ve günde ortalama 80 bin aracın kullandığı Beyşehir Çevreyolu, Adana Çevreyolu ve Yeni İstanbul Yolu'na kameralar kuruldu ve koridorlar oluşturuldu. Kurulan sistemle koridora giren araçlar anında kameralar aracılığı ile belirleniyor ve otomatik olarak çıkış dakikaları hesaplanarak koridorda kaldıkları süre göz önüne alınarak hızları belirleniyor.

DAKİKALAR HESAPLANIYOR

Otomobillere 77 kilometre hızdan sonra, kamyonetlere ise 55 kilometre hızdan sonra cezai işlem uygulanıyor. Hız sınırını geçen araçlara asgari olarak 166 TL cezai işlem uygulanırken bu ceza hızın durumuna göre katlanarak artıyor. Yetkililer yaptıkları ölçümlerde 3.5 kilometrelik koridorda giren araçlardan tüm mesafeyi 70 kilometre hızla gitmekle 130 kilometre hızla gitmek arasında 82 saniye fark olduğunu hesapladı. Bin 930 metrelik koridorda ise 70 kilometre hız ile 130 kilometre hızla gitmek arasında ise sadece 43 saniye fark ediyor. Yetkililer saniyeler için insanın hayatını tehlikeye atmasının gereksiz olduğunun altını çiziyor. Yeni sistem hakkında SABAH KONYA'ya konuşan Konya Emniyet Müdürü Hüseyin Namal Konya merkezde 2012 yılında 19 ölümlü, 3 bin 578 yaralanmalı olmak üzere toplam 3 bin 597 trafik kazası meydana geldiğini söyledi. Namal "Bizler halkın can ve mal güvenliğini korumakla görevli bir teşkilatın mensupları olarak, ülkemizde can kayıplarının en önemli sebebi olan trafik kazalarını azaltmak için büyük gayret gösteriyoruz. Son olarak teknolojik gelişmelerden faydalanarak TEDES'in bir parçası olan hız denetim sistemini faaliyete geçirdik. Sistem ilk etapta, ölümlü ve yaralanmalı kazaların fazlaca gerçekleştiği yollar üzerine 5 farklı noktada 10 hız koridoru şeklinde kuruldu" dedi. Namal "TEDES karayolu yol kullanıcıların can ve mal güvenliğini sağlamak, düzenli ve güvenli trafik akışını sağlamak, trafik kural ihlalinde bulunan araçları tespit etmek amacıyla kuruldu ve faaliyetlerine başladı. Sürücülerimizin düşüncesinin aksine amacımız ceza yazmak değil, sürücülerimizin yol güvenliğini sağlamak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.