Çarşamba 20.03.2013

MEHMET BÜYÜKEKŞİ: Hedefe AR-GE ve inovasyonla ulaşacağız

Türkiye son on yılda önemli bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Ekonomik ve politik alanda yoğunlaşan bu süreç, dünya ekonomilerinin ciddi bir ekonomik kaostan geçtiği bu dönemde daha da anlam kazanıyor. Dünyadaki kaos ortamına rağmen, Türkiye başarılı bir sınav veriyor. Sanayicisi, ihracatçısı, siyasetçisi ve bürokratı ile dik bir duruş sergiliyor. Artık tüm dünyadan pozitif olarak ayrışan güçlü bir ekonomimiz var. Ancak biz yine de Türkiye'nin geldiği bu noktayı yeterli görmüyoruz. Önümüze devasa hedefler koyuyoruz. Çünkü bu hedeflere ulaşma konusunda azmimiz var, motivasyonumuz var, çalışma imkanımız var. Aslında dünyanın içerisinde bulunduğu durum bizim için yeni fırsatları da içinde barındırıyor. Biz de bunun farkında olarak dünyanın içinde bulunduğu bu atmosferi, fırsata dönüştürmek için büyük çaba gösteriyoruz. Türkiye olarak dünyada yaşanan durgunluk ve kaos ortamından büyük fayda sağlayabiliriz. Kendimizi yenileyerek daha iyi noktalara gelebiliriz. Biz bu yenilemenin ihracat sayesinde gerçekleşeceğine inanıyoruz. Bu amaçla da Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) olarak Türkiye'nin uzun vadeli ihracat strateji planını oluşturduk. Hedefimiz 2023 yılında Türkiye'nin ihracatını 500 milyar dolar seviyesine çıkarmaktır. Biz Türkiye'nin ihracat stratejisini, teknolojik dönüşümü tamamlamış, üretim teknolojilerine hakim şekilde; belirlenmiş alanlarda liderlik pozisyonuna gelerek 2023 yılında ihracat gelirini 500 milyar dolara çıkarmayı amaçlamak olarak belirledik. 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için de ilk etapta mevcut pazarlarda payımızı arttırmayı, bununla birlikte yüksek büyüme potansiyeli olan hedef pazarlara ulaşarak burada pazar payımızı arttırmayı ve ihracatçı sayısı ile kapasitesini genişletmeyi hedefliyoruz. Türkiye'nin bu hedefe ulaşabilmesi için Anadolu'yu daha fazla ihracatın içerisine çekmemiz gerekiyor. Biz, TİM olarak bu konuda büyük çaba harcıyoruz. İhracatta bir milyar dolar sınırını geçememiş illerimizde, o ilin ihracat potansiyelini ortaya çıkaran "ortak akıl" toplantıları yapıyoruz. Her ay ihracat rakamını Anadolu'nun farklı bir ilinde açıklayarak, o ilin ihracat potansiyeline dikkat çekiyoruz. İhracatı Anadolu'da tanıtmayı hedefliyoruz. Gittiğimiz illerde ihracatçılarla bir araya gelme fırsatını buluyoruz. Onları yakından tanıyoruz. İhracatçılarımızın karşılaştıkları sorunlara ilk elden tanıklık ediyoruz. Çözüm yolları bulma gayreti içerisine giriyoruz. Tüm bu çalışmalarımız sayesinde Anadolu'da ihracat ateşi her geçen gün daha yayılıyor. Türkiye, 2023 yılı için belirlediğimiz 500 milyar dolarlık ihracat hedefine emin adımlarla ilerliyor. Çok fazla geriye gitmeye gerek yok. Bundan tam 10 sene önce Türkiye'de 1 milyar doların üzerinde ihracat yapan firma sayısı sadece 5'ti. Bu rakam 2012 yılında 16'ya yükseldi. Biz bu sayıyı her geçen yıl daha da artırmayı amaçlıyoruz. 2023 itibariyle 30 ilimizin 1 milyar doların üzerinde ihracat yapmasını hedefliyoruz. Tabii ki bu hedeflere ulaşabilmemiz için Türkiye'nin hızlı bir şekilde katma değeri yüksek ürünlerin ihracatındaki ağırlığını arttırması gerekiyor. Bunun bilincinde olan firmalarımız da giderek artan oranlarda AR-GE'ye ve inovasyona yatırım yapıyorlar. Tasarım ve modaya önem veriyorlar. Bunun sonucunda da Türkiye katma değeri yüksek ürünler ihraç ediyor. Bu çerçevede son yıllarda teknolojisi yüksek ürünlere de ciddi bir yönelme var. Biz de TİM olarak bu sürece omuz veriyoruz. İnovasyonu ve tasarımı destekliyoruz. İhracatçı birliklerimiz ile birlikte tüm sektörlerimizde AR-GE Proje pazarları ve tasarım yarışmaları düzenliyoruz. Ayrıca düzenlediğimiz Türkiye İnovasyon Haftası etkinlikleri de Türkiye'de inovasyon kavramına büyük katkıda bulunuyor. Biz, Türkiye'nin 2023 hedeflerine inovasyon, tasarım ve AR-GE'ye daha fazla yatırım yaparak ulaşacağına inanıyoruz. Anadolu'nun dinamik illeri de bu sürece en güzel katkıyı vermeye devam ediyorlar. Ve biz tüm bu çabaların sonucunda Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabileceğine yürekten inanıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.