Çarşamba 03.04.2013

Konya'dan dünyaya makarna

Konya, gıda sektöründeki başarısını ülke sınırları dışına taşıdı. Günlük 210 ton makarna üreten Selva Makarna, 120 ülkeye ihracat yaparak rekora koşuyor

Türkiye'nin tahıl ambarı olan Konya Ovası'nda üretilen makarna dünyada tüm kıtalar dahil 120 ülkeye ihraç ediliyor. 15 yıldır Konya'da makarna üretimi yapan İttifak Holding bünyesi kuruluşlarından Selva Makarna Genel Müdürü ve aynı zamanda Türkiye Makarnacılar Odası Birliği Yönetim Kurulu üyesi Mehmet Karakuş yakalanan başarıyı ve makarnanın sırlarını SABAH ANADOLU'ya anlattı

GÜNDE 210 TON

21 yıl önce firmaya stajyer olarak giren ve bugün şirketin Genel Müdürlüğü'ne yükselen Mehmet Karakuş, 15 yıl önce makarna üretimine başladıklarını söyledi. Her geçen yılda üretim aşamalarını ve kalitelerini arttırarak bugün dünyada 120 ülkeye makarna ihraç eder hale geldiklerini belirten Karakuş," Firmamız ilk kurulduğu günlerde un üretimi yapıyordu. 15 yıldır ise Selva adı altında makarna üretimi yapıyoruz. Her geçen gün artan kalitemizle bugün dünya pazarlarında aranan marka olduk. 280 personelimizle 7/24 mesai yaparak 2011 yılında günde ortama 125 ton makarna üretimi yaparken 2012 yılında ise yüzde 75'lik büyüme oranı ile 210 ton makarna üretimi yaptık. Şuan dünyada her kıtada varız ve 120 ülkeye Konya'dan makarna ihracatı yapıyoruz. Üretimde kullandığımız buğdayın yüzde 90'nını da Konya tüccarından ve çiftçisinden temin ediyoruz. " dedi. Son yıllarda Türkiye'nin dış politikada attığı adımlarla Türk malına olan güvenin arttığını ve bu güvenden kendilerinin de istifade ettiğini belirten Karakuş," 2011 yılında üretimimiz yüzde 50'si iç pazara yüzde 50'si ise dış pazara yönelikti. Bu oran 2012 yılında yüzde 60 dış Pazar yönünde değişti. Özellikle Ortadoğu ve Afrika'da Türkiye'nin attığı adımlar sayesinde Türk Malına Güven arttı. Türk malına olan rağbetin artması ile diğer sektörler gibi bizde bundan olumlu yönde faydalandık" dedi

JAPON MODELİ

En çok ihracatı Nijerya, Japonya ve Kamerun'a yaptıklarını belirten Karakuş başarılarını sürekli yaptıkları müşteri anketlerine ve olumlu olumsuz eleştire borçlu olduklarını söyledi. Özellikle dünyada Japonlara mal satmanın çok zor olduğunu belirten Karakuş," Japonlar inanılmaz hassas. Düşünün Japon müşteri raftan makarnayı alırken ambalajının simetrisinden, üzerinde hava alması için bulunun nokta kadar delikleri bile soruyorlar. Bizde tüm üretim ve ambalajlama sistemini Japon modeline göre yapıyoruz. Standart kalite modelimiz ile Somali'deki tüketici de Avrupa'da ki tüketici de Japonya'daki tüketicide aynı ürünü tüketiyor" dedi

EZBER BOZAN ARAŞTIRMA

Makarnanın sanıldığı gibi alt gelir grubu yiyeceği olmadığını belirten Karakuş, 12 ilde yapılan bir araştırma sonucu, makarnanın üst düzey gelir grupları tarafından da kişi başına yılda 13 kilo, bir alt grupta ise kişi başına yılda 7 yüz gram tüketildiğinin ortaya çıktığını söyledi. Makarnanı sanıldığı gibi kilo yapmadığını da belirten Karakuş, "Makarna ekmek buğdayı ile yapılmaz. İçerisindeki glikoz oranı ile hem kan şekerini düzenler hem de doyuculuk özelliği yüksek bir üründür. Sadece kilo yapmaması için içerisindeki sos oranının dengeli tutulması gerekir" dedi.

ESMER UNA YÖNELECEĞİZ

Karakuş makarna üretimi dışında önümüzdeki günlerde de devlet politikası olan esmer un üretime geçmeyi de planladıklarını söyledi. Kendilerinin günde tonlarca makarna ürettiğini ancak müşterinin 1 paket makarna yediğini vurgulayan Karakuş, "Bizim için müşterilerin görüşleri çok önemli" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.