M. KEMAL ÖZUĞUR: Proje çok güzel ama ya planlama
Özellikle 5 lira gibi bir tanıtım fiyatı ile seferler öylesine ilgi gördü ki, önce süre uzatıldı, ardından sefer sayısı artırıldı.
Değil 5 lira, normal seferler için belirlenen 25 ve 35 liralık bilet fiyatlarıyla da günde iki seferin yetersiz kalacağına inananlardanım.
Eskişehir ve Konya, son 10 yılda "Marka" şehir olma yolunda çok önemli adımlar attı.
Eskişehirlilerin Konya, Konyalıların Eskişehir merakı Hızlı Tren Seferleri ile tavan yaptı.
Ankara-Konya tren yolunu bir makasla Eskişehir'e bağlamak, böylece Eskişehir ile Konya arasında da hızlı tren seferlerini başlatmak biraz geç kalınsa da hakkını verelim ki çok akılcı bir proje.
Gidiş-gelişlerin artması iki kentin ekonomik ve sosyal hayatına büyük katkı sağlayacak.
Buna kimsenin itiraz yok. İtirazı olmadığı gibi, alkışlamayacak da, takdir etmeyecek de yok.
Ama bir de planlaması iyi yapılsa.
Birçok kişinin gözünden kaçan bir planlama hatasını önceki gün Sakarya'da Ali Baş dile getirdi.
İşin özeti şu:
Seferler Eskişehirlilerin günü birlik Konya'yı ziyaret etmesine göre planlanmış.
Aynı imkân Konyalılara çok görülmüş.
Eskişehirli saat 08.30 treni ile gidip, saat 18.00 treni ile dönerek 7-7.5 saat Konya'yı gezme imkânına sahip.
İlk sefer olan 11.30 treni ile Eskişehir'e gidecek bir Konyalı ise ya geceyi burada geçirecek ya dönüşünü bir başta araç ile yapacak ya da Eskişehir'de sadece bir saat geçirip, 14.30'da geri dönecek.
Devlet Demir Yolları, 1 Nisan'dan itibaren Eskişehir'den Konya'ya saat 20.31'de de bir sefer koydu.
Konya'dan Eskişehir'e dün başlayan ek seferin saati 06.00.
Ama bu seferler 7 Nisan'da son bulacak.
Şimdilik görülen o ki 7 Nisan'dan sonra ilk tarifeye dönülecek.
Oysa 7 Nisan'da son bulacak tarife en azından yaz sonuna kadar sürmeli.
Konyalılara da Eskişehir'i doya doya gezebilecekleri, en az 11-12 saatlik bir imkân sağlanmalı.
Bu düzenleme aynı zamanda Eskişehirlilerin de Konya'da daha fazla kalabilmeleri demek.
Bir haftada 11 bin kişinin yararlandığı bu seferlere ilgi çok eminim ki bilet fiyatları yükselse bile artarak devam edecek.
"Aklın yolu bir" derler.
Ama burada akıl yürütmeye bile gerek yok.
Hızlı trenin kentler arasında yolcu trafiğini ne kadar etkilediği Eskişehir-Ankara, Ankara-Konya seferlerinden belli değil mi?
Daha önce dile getirmiştik.
Eskişehir'deki birçok restoranın özel "YHT müşterisi" var.
Sabah veya öğlen saatlerindeki trenlerle gelip, şehri gezen, akşam yemeğinden sonra dönen o kadar çok Ankaralı var ki.
Özellikle hafta sonları rezervasyon için aradığınız birçok ünlü mekân, Eskişehirlilere saat 21.00'den sonrası için yer ayırıyor.
Çünkü YHT müşterileri o saatlerde kalkıyor.
Yaz aylarında daha hava bile tam kararmadan son trenle Ankara'ya dönmek zorunda kalmaları en büyük şikâyetleri.
Elbette bunun karşılığı da var.
Ankara'ya giden Eskişehirliler için de aynı şey söz konusu.
Hepsinin talebi son seferin en azından gece yarısı yapılması.
Devlet Demir Yoları unutmamalı. Yolcu her zaman haklıdır.
EN SON HABERLER
- 1 Hababam Sınıfı’nın Dilaver’i depremden kurtarabildiği hatıralarıyla hayata yeniden başladı! Dilaver Gür: Aldığımız ödüllerin bir kısmı enkaz altında kaldı
- 2 Talas Belediyesi'nden 23 Nisan korteji
- 3 Erciyes’e tam not
- 4 Eğitime 5 bin tablet desteği
- 5 Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi’nde hummalı çalışma
- 6 Kayseri'de kepengi inik sarraftan gelen kadın sesleri polisi harekete geçirdi
- 7 Kayseri'de kepengi inik sarraftan gelen kadın sesleri polisi harekete geçirdi
- 8 Kayseri'de çocuk parkının yakılması güvenlik kamerası tarafından anbean kaydedildi
- 9 Jandarmadan "Başıboş gezen ineğe trafik cezası" başlıklı haberlere ilişkin açıklama yapıldı
- 10 Kayseri'de bin 300 metre uzunluğunda yer altı şehri bulundu