Çarşamba 22.05.2013

Aradığını bulamayınca dünya markası yarattı

15 yıl önce eşine abiye bulamadığı için sinirlenen işadamı Coşkun Kaplan, kurduğu World Wella Paris markasının başarısını, 13 ülkede sürdürüyor

Çocuklarının sünnet düğünü için eşine abiye bulamayan işadamı Coşkun Kaplan, 15 yıl önce sektörde abiye üretimindeki açığın farkına vardı. 5 makine ve 8 çalışanıyla World Wella Paris markasını yaratan Kaplan, bugün Türkiye'de 100, yurt dışında ise 13 ülkede yer alan mağazalarıyla dünyanın en iyi abiyelerini üretmeye devam ediyor.
"ÜRETMEYE KARAR VERDİK"
Koleksiyonları ve kişiye özel tasarımlarıyla dünya markası olma yolunda emin adımlarla yürüyen World Wella Paris'in hikayesini anlatan işadamı Coşkun Kaplan, markanın eşiyle beraber yaşadığı abiye bulamama sıkıntısından doğduğunu söyledi. Kaplan, "Çocuklarımızın sünnet düğünü için abiye giymek isteyen eşimle kıyafet aradık ancak bulamadık. Biz de o an abiye üretmeye karar verdik. World Wella Paris markasının temelleri tam da bu şekilde atıldı" dedi.

SEKTÖRDE ÖNCÜ OLDU
Tekstil sektörünün içinde olduklarından markayı zorlanmadan yarattıklarını ifade eden Coşkun Kaplan, "1997 yılında Ankara'da 5 makine ve 8 çalışanımızla abiye üretimine başladık. 15 yılda hem çalışanlarımızın özverisi hem tasarımlarımız hem de kalitemizle World Wella Paris'i Türkiye'de abiyenin öncü ismi haline getirdik. 2013 yılı itibariyle makine sayımızı 45'e, çalışan sayımızı ise 110 kişiye çıkararak markalaşma adına sektörel bir örnek olduk" diye konuştu.

İTHAL AKSESUARLAR
Hindistan, Endonezya ve Çin'den ithal ettikleri kumaş ve aksesuarların önemli bir yere sahip olduğunu belirten Coşkun Kaplan, "Kumaşın önemli bir faktör olduğunu görünce kumaş ithalatımızı artırdık. Kumaşlarımızın bir kısmını kendi üretimimizde kalan kısmını ise İstanbul'daki toptan mağazalarımızda diğer üreticiler için satışa sunduk. Sonradan gördük ki bizim kumaşlarımız, Türkiye'de abiye üreticileri grubu oluşturdu. Sektörü gerçekten hareketlendiren bir konuma sahip olduk" dedi.
'FARK YARATMAK İSTİYORUZ'
Türkiye genelinde Ankara, İstanbul, Eskişehir, Konya, Kayseri, Kütahya, Kırşehir, Malatya ve Bolu gibi illerde 34'ü franchising 100 mağazaya ulaştıklarını belirten Coşkun Kaplan, "İhracatta ise İngiltere, Fransa, Almanya, Avusturalya, Makedonya, Ukrayna ve İtalya başta olmak üzere 13 ülkeye ürünlerimizi gönderiyoruz. World Wella Paris'in dünya markası olma yolunda ilerlemesi için var gücümüzle çalışıyor, tasarımlarımızla fark yaratmak istiyoruz" dedi.
KİŞİYE ÖZEL ÜRETİMLER
Markanın hem Türkiye'de hem de yurt dışında büyümeyi sürdüreceğinin altını çizen Coşkun Kaplan, "Var olan mağazalarımızın yanı sıra pazardaki hedeflerimiz arasında bulunan Kırıkkale, Sivas, Nevşehir, Zonguldak, Çankırı ve Yozgat gibi şehirlerde de yeni franchisingler oluşturmak istiyoruz. Her sezon yenilenen koleksiyonlarımızın yanı sıra kişiye özel üretimler gerçekleştirerek, müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına cevap vermeye özen gösteriyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.