Çarşamba 15.01.2014

Konyalı sanayiciler 8 yeni pazar keşfetti

Konya Sanayi Odası Başkanı, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Memiş Kütükcü, Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, Konya'nın ihracatının yüzde 7.16 artış ile yüzde 5.75 olan Türkiye ortalamasının üzerinde artış göstererek 1 milyar 386 milyon 523 bin dolara ulaştığını söyledi. Başkan Kütükcü 2013 yılında Konyalı sanayicilerin 8 yeni pazar daha keşfettiklerini belirtti. Başkan Kütükcü, bu pazarların Dominika, Eritre, Faroe Adaları, Haiti, Hollanda Antilleri, Kamboçya, Mynmar, Surinam olduğunu söyledi. Başkan Kütükcü, Konya'nın 2013 ihracatının yüzde 48'ini Ortadoğu ve Asya ülkelerine, yüzde 25.5'ini Avrupa'ya, yüzde 10,64'ünü Afrika'ya, yüzde 3,46'sını Amerika'ya, yüzde 12.15'inin ise diğer ülkelere yaptığını açıkladı. Konya'nın toplam ihracatının yüzde 41'ini taşıt araçları ve sanayi sektörü ile makine ve aksamları sektörünün yaptığını bildiren Başkan Kütükcü, "İhracatımızda ilk üç sırada, taşıt araçları yan sanayi, makine ve aksamları ile hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörü yer aldı. Taşıt araçları ve yan sanayi sektörü 2013'te ihracatını yüzde 5.64 artırırken, makine ve aksamları sektörünün ihracatı yüzde 9.30 arttı. İhracatta en yüksek artışı ise yüzde 23.83 ile iklimlendirme sanayi yakaladı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.