Cumartesi 06.01.2018
Son Güncelleme: Cuma 05.01.2018

2018’den hedef yüzde 30 büyüme

Artaş Grubu Turizm Yatırımları Koordinatörü Recep Arifoğlu, 'İstanbul olarak 2018'de da yoğun olarak, Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika ülkelerinden turistleri misafir edeceğiz ve bu yıl da yüzde 20- yüzde 30 arasında bir büyüme öngörüyoruz" dedi. Geçen yıl ağırlıklı olarak Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika ülkelerinden turistleri ağırladıklarını anlata Arifoğlu, "Avrupa'dan gelen turist sayısında ciddi düşüşler yaşanınca, bizler de yeni pazarlar olarak Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika ülkelerine yöneldik ve bu pazarları mercek altına aldık" dedi. Arifoğlu, "Bu pazarlardan daha fazla turist alabilmemiz için tanıtım ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra, tur operatörlerimizin de olması gerekiyor. Ancak, bu üç pazarda (Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika) tur operatörümüz bulunmuyor. Gerekli destek ve teşvikler ile bu pazarlarda biran önce Türk tur operatörlerimizi oluşturmalıyız. Mesela, Cezayir'den ülkemize gelmeyi isteyen ciddi bir turist kitlesi bulunuyor. Cezayir ile karşılıklı vize uyguluyoruz. Eğer vize problemi ortadan kalkarsa, daha fazla Cezayirli turist tatil için ülkemize gelebilir" diye konuştu.
ÇİN'E UÇUŞ SAYISI ARTTIRILMALI
Çin'de 2018'de Türkiye Turizm Yılı ilan edildiğini hatırlatan Recep Arifoğlu, şunları anlattı: "Çin'de bu yıl, Bakanlığımız ve özel sektör olarak çeşitli etkinlikler organize edeceğiz. Ancak, bir konunun da buradan altını çizmeyi isterim ki, eğer Çin'den daha fazla turist almayı istiyorsak, iki ülke arasındaki uçuş sayısının arttırılması gerekiyor. Şuan rakamsal olarak telaffuz edilen Çinli turistleri, ülkemize getirebilecek kadar koltuk bulunmuyor. Mesela, Beijing'den Atina'ya direk uçuş var, ama İstanbul'a yok. Nitekim 3. havalimanının devreye girmesiyle birlikte, İstanbul küresel bir havacılık merkezi olacaktır."
3. HAVALİMANI ETKİSİ
Son yıllarda, İstanbul'a gelen Avrupalı turist sayısının düşüşüne de değinen Arifoğlu, "3. havalimanının açılması daha fazla Avrupalı turisti yeniden ağırlamaya başlayacağımızı öngörüyoruz" dedi. Arifoğlu şunları söyledi: "Turizmciler olarak, her şeyi devletten beklemeyerek, tanıtım ve pazarlama atağını özel sektör ve sivil toplum örgütleri olarak arttırarak sürdürmeliyiz. Artaş Grubu olarak biz bunları yaptık. Tanıtım ve pazarlamada 'güvenliyiz' yerine, 'turizm markasıyız' vurgusu yapmalıyız" diye konuştu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.