Cumartesi 03.03.2018

Türkiye’nin gururu dünyanın gözdesi

Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çelik, Erciyes Kış Turizm Merkezi’nin sadece ülkemizin değil dünyanın en önemli kayak merkezlerinden biri haline geldiğini belirtti

Yaptıkları tanıtım çalışmalarıyla Erciyes'e gelen yerli ve yabancı turist sayısının her geçen yıl daha da arttığını ifade eden Başkan Çelik, 3 Mart'ta yapacakları Dünya Snowboard Şampiyonası'nın da Erciyes'in uluslararası düzeyde bilinilirliğine önemli ölçüde katkı vereceğini kaydetti. Çelik, şampiyonanın canlı yayınlarla yaklaşık 3 milyar kişiye ulaştırılacağını söyledi. Çelik, 200 milyon Euro'nun üzerindeki bir yatırımla Erciyes'i dünyanın hizmetine sunduklarını belirtti. Dünyada hiçbir yerel yönetimin bu ölçekte bir turizm yatırımı yapmadığını vurgulayan Çelik, Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nin gücü ve olanakları ile böyle bir yatırımı ülkemize kazandırdığını söyledi.

6 BİN 500 YATAK KAPASİTESİ
Erciyes'te yatırımların büyük bölümünü tamamladıklarını ifade eden Çelik, "Teknik ve fiziki altyapıyı mükemmel hale getirdik. Şimdi, konaklama tesisleri ile sosyal tesislerin sayısını artırmak için çalışıyoruz. Bu anlamda çok önemli otel yatırımcılarının Erciyes'te tesis yapmasını sağladık. Bugün itibarıyla Erciyes'te 1500, şehir merkezimizde ise 5 bin yatak kapasitesiyle toplam 6 bin 500 yatak kapasitesine ulaşmış bulunuyoruz. Bu kapasiteye ulaşmamız ve konaklama tesisi yatırımlarının devam etmesiyle tanıtım faaliyetlerine ağırlık vermeye başladık. Bu anlamda bir dizi tanıtım planladık. Geçen sezon başladığımız tanıtım çalışmalarıyla turnikelerden geçen kayakçı sayısında yüzde 25 artış sağladık. Bu yıl tanıtım çalışmalarına daha fazla ağırlık veriyoruz. Dünyanın pek çok yerinde fuarlara katılarak tüm dünyaya Erciyes'i anlatıyoruz. Bu çalışmaların meyvelerini de alıyoruz. Yerli ve yabancı ziyaretçi sayısında bu yıl çok daha büyük bir artış yaşanacak" dedi. Çelik, FIS Snowboard Dünya Kupası için tüm hazırlıkların tamamlandığını sözlerine ekledi.