Salı 07.12.2021 14:30
Son Güncelleme: Salı 07.12.2021 15:15

Eczacılar saha araştırması yaptı personellerinin yüzde 85’i aşılı

34. Bölge Aksaray-Kırşehir Eczacı Odası Başkanlığı yaptığı saha çalışmasıyla bir ilke imza attı. Eczacı, yardımcı eczacı ve eczanelerde çalışan personelin aşılama durumları araştırılırken, yüzde 85’i aşılı çıktı.Aksaray - Kırşehir Eczacılar Odası Başkanı Fatih Özçifçi, bölgede eczacılar, yardımcı eczacılar ve çalışan personeli de kapsayacak şekilde kapsamlı saha araştırması yaptıklarını söyledi. Özçifçi, 'Pandemi süreciyle birlikte aşılama sürecinin artması gerekli ki pandemiden kurtulabilelim. Sağlık Bakanlığı da il ili aşılama takvimini paylaşmakta Aksaray-Kırşehir eczacıları, ikinci eczacılar, yardımcı eczacılar ve çalışan personelin aşılama...

34. Bölge Aksaray-Kırşehir Eczacı Odası Başkanlığı yaptığı saha çalışmasıyla bir ilke imza attı. Eczacı, yardımcı eczacı ve eczanelerde çalışan personelin aşılama durumları araştırılırken, yüzde 85’i aşılı çıktı.
Aksaray - Kırşehir Eczacılar Odası Başkanı Fatih Özçifçi, bölgede eczacılar, yardımcı eczacılar ve çalışan personeli de kapsayacak şekilde kapsamlı saha araştırması yaptıklarını söyledi. Özçifçi, "Pandemi süreciyle birlikte aşılama sürecinin artması gerekli ki pandemiden kurtulabilelim. Sağlık Bakanlığı da il ili aşılama takvimini paylaşmakta Aksaray-Kırşehir eczacıları, ikinci eczacılar, yardımcı eczacılar ve çalışan personelin aşılama oranını öğrenmek istedik" dedi.
Eczacılar yüzde 85 aşılı
Eczacılar ve kamu eczacılarını da kapsayan araştırma kapsamında aşılamaya önem verildiğini aktaran Özçifçi, "Eczacılarımız ve yardımcı personellerimiz ile eczane çalışanları aşılamaya çok önem veriyor. Yüzde 85 üzerinde bir aşılamaya ulaşmış durumdayız. Aksaray-Kırşehir eczacıları olarak aşılamaya önem vererek eczanelerimize gelen hastalarımıza da aşı olmaları yönünde telkinde bulunuyoruz. Aşılama hızı azalıyor. Bu durum vaka hızı ve ölüm oranlarında da etkili oluyor" diye konuştu. Eczacıların yönlendirmesi sonucu aşı takvimini açıklayan Cebrail Eren adlı vatandaş ise aşılamaya önem verdiğini ve ilaç alırken eczacıların yönlendirmesini de toplumsal duyarlılık açısından önemli bulduğunu söyledi. 34. Bölge Aksaray-Kırşehir Eczacı Odası Büyük Kongre üyesi Halil Durukafa ise bölgedeki eczacıların aşının öneminin farkında olduğunu ve aşının önemini sivil toplum örgütlerinin de anlatmasının çok önemli olduğunu belirtti.
Eczacılar üzerinde yapılan araştırmalarda sinovac aşısının birinci dozunu olan kitle yüzde 82 iken, aşının ikinci dozunu olan kitle ise yüzde 85. Biontech aşının birinci dozunu olan kitle yüzde 66 iken aşının ikinci dozunu olan kitle yüzde de 53 olarak gözüküyor. Eczacılar, ikinci eczacılar ve yardımcı personel üzerinde yapılan araştırmalarda ’hiç aşı olmadım’ diyen grup ise sadece yüzde 3’lük dilimde yer alıyor. Araştırma kapsamında eczanelerden ilaç alan vatandaşlar da kişisel bilgileri korunarak aşıya yönlendirildi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Kirsehir Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Kirsehir Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

KIRSEHIR HAVA DURUMU

3 Mayıs 2024 Cuma

17 º

17 º / 8 º
Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.