Cuma 16.11.2012

Özgün bir arayış

İlk şiirini sekiz yaşında yazan ve dokuz yaşındayken büyüdüğünde yazar olmak için kendine söz veren Nurduran Duman, Yenilgi Oyunu adlı ilk şiir kitabından altı yıl sonra, ikinci kitabı Mi Bemol ile çok daha olgunlaşmış şiiriyle yeniden karşımızda... Mi ve Bemol adlı iki bölümden oluşan kitapta, 36 şiir yer alıyor. Farklı biçimleri ve teknikleri de denediği, şiiri için özgün bir arayışa girdiği belli olan şiirlerinde, hayatı sorgulayıcı bir tavır hissediliyor. Bakın Haydar Ergülen Duman'ın her şeyden önce sıcak ve duygu dolu şiiri için neler söylüyor: "Nurduran Duman, ikinci kitabıyla yepyeni bir şiir coğrafyası yaratıyor. Hem durulmuş hem zenginleştirici, hem sakin hem yerinde duramayan, hem aklı başında, hem haylaz şiiriyle, coğrafya dediğime bakmayın, sınırsız bir evrende gezdiriyor gözümüzü, gönlümüzü. Türkçeye şiir mi gezdiriyor, şiiri Türkçe mi gezdiriyor, onu bilemedim ama şiir yeni bir Türkçe kazanırken, Türkçe de bu yeni şiirle biraz daha genişlik kazanıyor. Şaşırtıcı, sevinçli, sesli, ahenkli, içten renkli şiirler bunlar."

HAYALÇALAR

Açılsam dünyaya. Gülüşe. Alkışa.
Şiir söylesem. Uzatsam dilimi uzak ülkelere beyaz adam kim zımparalasam kalbini Bir dursa beynimin dişlileri. Fırçalasam.
Sen aklımdan çıkıp gitsen. Kendiliğinden.
Aklın var. Ayakların. Bir yerde bıraksan.
Defterce düşsem uzun düşlemesem üstüne düşünemez olsam kedi nerede merak ne Sen. hatırdan gönülden çıksan gitsen.

Mİ BEMOL
Nurduran Duman Noktürn Yayınları 58 s., 10 TL

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.