Böyledir bizim sevdamız!
Uygar Şirin üçüncü romanı Karışık Kaset'te yıllara yayılan bir aşk öyküsü ele alsa da aslında büyüyemiş erkeklerin dünyasında aşkın ne ifade ettiğini anlatıyor: Kırılgan, çoğu zaman tek taraflı yaşanan, melankolik, yer yer arabesk. Romanı OLKAN ÖZYURT inceledi
YILLAR GEÇSE DE YİNE ESKİSİ GİBİ
Bu cografyada çocukların ruhen neden olgunlasamadıgının daha dogrusu büyüyemediginin, hep ergen kaldıklarının izdüsümleri de yine bu bölümde saklı... Çünkü diger iki bölümde, ki bunlar Ulas'ın Irem'le 10 yıl aralıklarla karsılastıgı birkaç günün öyküsü, Ulas o 13 yasındaki halinden çok da sıyrılmıs gözükmüyor. Böylece Karısık Kaset, büyüyemis erkeklerin dünyasında, askın ne ifade ettigini anlatan bir roman haline bürünüyor: Naif, çogu zaman tek taraflı yasanan, melankolik, yer yer arabesk. Roman boyunca karsımıza çıkan müzikler de bu ruh halinin tezahürü gibi adeta... Romanın ince isçiligi de burada. Büyümemis çocukların her türlü duygusuna karsılık gelebilecek bir müzik endüstrimizin oldugu ortaya çıkıyor. Müzisyenlerimizin, anlasılmama haline de, yanlıs anlasılma haline de, acı çekme ve yalnızlıgı kabullenme duygusuna da karsılık gelecek iyi sarkıların ürettigini görüyorsunuz. Sezen Aksu'dan Ajda Pekkan'a, Mazhar Fuat Özkan'dan Levent Yüksel'e, Orhan Gencebay'dan Bülent Ortaçgil'e genis bir yelpazede aska ne kadar kırılgan, melankolik ve arabeskvari yaklastıklarını, bunu dillendirdiklerini anlıyorsunuz.
BİR KISIR DÖNGÜNÜN RESMİ
Irem'e gelirsek bir kez dısında hep onu Ulas'ın gözünden okuyoruz. O, büyüyor büyümesine, farklılasabiliyor. Duygusal olarak hayatı daha derinlemesine kavrayabiliyor. Ama sahici olanın pesinde oldugu için, Ulas'ı seviyor. Çünkü Ulas büyümeyen bir erkek olsa da Irem'e, gittikçe karmasıklasan dünyada samimi geliyor. Böylece Ulas ile Irem'in yasadıkları bu topraklardaki kadın erkek iliskilerine dair genel bir çerçeve çizme konusunda iyi bir durum tespiti yapmamıza olanak tanıyor. Büyümeyen erkeklerle, büyüyen ama hep çocuk erkekleri seven kadınların iliskisi, popüler kültürün de bu iliskiyi sürekli yeniden üretmesi. Böylece Uygar Sirin, basit bir 'hayatımın askı' metaforundan yola çıkarak, karakterleri dolu dolu kavramamıza olanak saglayıp, 30 yıllık keskin Türkiye gözlemleriyle son derece akıcı bir kurgu ve Türkçe ile anlattıgı ask, gelip çatıp bir kısır döngünün resmi oluyor zihinlerde. Belki de dert etmeye gerek yok, Zülfü Livaneli'nin de yazıp besteledigi sarkı gibi 'Böyledir Bizim Sevdamız.' Okura not: Sinema yazarı olmanın yanı sıra senarist ve yazar olarak da (Karısık Kaset üçüncü romanı) farklı sapkalar giyebilen Uygar Sirin'in, kitabını okurken bol bol kitapta geçen parçaları dinleyesiniz geliyor. http://uygarsirinyazihane.wordpress. com sitesinde sarkılar mevcut, haberiniz ola.
KARIŞIK KASET'İN AŞK ŞARKILARI
A Yüzü Yalnızlık Ömür Boyu (MFÖ) Yalnızlar Garı (MFÖ) Olmuyor Olamıyor (MFÖ) Göz Yaşların Bitti Mi Sandın (MFÖ) Uç Oldum (MFÖ)
B Yüzü Sevecekmiş Gibisin (Orhan Gencebay) Ayrılanlar İçin (Timur Selçuk) Bir Sevmek Bin Defa Ölmek Demekmiş (Üç Hürel) Geri Dön (Sezen Aksu) Her Şey Seninle Güzel (Zerrin Özer)
EN SON HABERLER
- 1 Kime, hangi kitap hediye edilmeli?
- 2 İlber Hoca’nın kitaplarıyla tarihte yolculuk...
- 3 Cem Sultan’ın öyküsüne farklı bakış
- 4 Açık havada kitap okuma vakti geldi
- 5 İnsan en çok kendine yalan söyler
- 6 Hangi irade terbiyesi?
- 7 Birkaç kişisel keşif yolculuğu
- 8 Oruç mevsimine hoş geldiniz çocuklar
- 9 Anadilin yitirilmesi kişiliğin yıkılmasıdır
- 10 Rüyalardan Cem Sultan devrine açılan kapı