Perşembe 22.02.2018 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 22.02.2018 23:23

"İletişim ve Modernleşme cilt:1 Karşılaştırmalı Yaklaşımlar" raflarda

Doç. Dr. Uğur Gündüz'ün editörlüğünü yaptığı "İletişim ve Modernleşme cilt:1 Karşılaştırmalı Yaklaşımlar" adlı kitap Büyük Kitaplar Yayıncılık'tan çıktı

Bir kitap serisi olarak planlanan "İletişim ve Modernleşme" dizisinin "Karşılaştırmalı Yaklaşımlar" alt başlığının taşıyan ilk kitabı Büyük Kitaplar Yayıncılık'tan çıktı. 322 sayfalık kitapta, "İletişim, Kalkınma ve Modernleşme", "Kültür, Modernleşme ve Sivil Toplum Ekseninde İletişimin Konumu" ve "Cumhuriyet, Türk Modernleşmesi ve İletişimsel Boyutu" başlıklı üç bölüm yer alıyor.

Kitabın arka kapak yazısından…

Ekonomik, toplumsal ve kültürel alanlarda yaşanan köklü değişimleri modernleşme olgusuyla açıklamak mümkündür. Bütün değişimler gibi modernleşme de sancılı bir süreçtir. Getirdiği yenilikler ve ulaştığı nokta kadar doğal olarak gerilimli bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Batı kaynaklı bu süreçte batılı olmayan ülkelerin bu iddialı sosyolojik olgu karşısında aldıkları tavır ve tutum kadar yaşanan kültürel ve toplumsal dalgalanmalar ve belirsizlikler de ön plandadır.

Bu çalışma dizisi modernleşmenin doğasında var olan tüm bu süreçleri anlamayı, toplumsal tavırları ve belirsizlikleri irdelemeyi amaçlamakta…

Editörlüğünü Doç. Dr. Uğur Gündüz'ün yaptığı 'İletişim ve Modernleşme' dizisinin ilk aşamada iki cilt olarak okurlarımızla buluşması planlanmakta. 'Karşılaştırmalı Yaklaşımlar' alt başlığını taşıyan ilk kitapta Chris Houston, Jan Servaes, Shigeru Tanaka, Osman Okyar gibi alanında değerli bir yere sahip birçok yazar ve akademisyenin iletişim, basın ve modernleşme ile ilgili Türkçeye çevirisi yapılmış makaleleri yer alıyor.

Uluslararası perspektiften kalkınma iletişimi, uluslaşma, modernleşme ve sembolik araç, küresel dijital uçurum, kitle iletişim araçları ve modernleşme ilişkisi, Atatürk, Kemalizm ve modernleşmenin iletişimsel boyutu gibi Dünya'dan ve Türkiye'den karşılaştırmalı analizlere yer veren makalelerin yer aldığı; öğrenciler, araştırmacılar ve konuya ilgi duyanlar açısından kaynak sıkıntısı çekilen ve literatürde eksikliği bulunan kavramların incelendiği birinci kitabın bu alanda yapılacak başka çalışmalar için de yol gösterici olması amaçlanmaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.