Çarşamba 07.10.2020 09:04
Son Güncelleme: Çarşamba 07.10.2020 11:05

Yabancı sermayenin Türkiye ilgisi artacak

Önümüzdeki dönemde yabancı sermaye ilgisinin artacağını belirten Ventures&Mentors League CEO’su Batum, “Büyük ekonomilerden bizim gibi ekonomilere kayış var. Bu dönemde KOBİ’ler daha çok öne çıkacak” dedi

Küresel salgın Kovid-19, dünyadaki iş modellerini revize etti. Pandemiyle birlikte artık daha büyük şirketler yerine hızlı aksiyon alabilen, çevik, küçük şirketler öne çıkmaya başladı. A Para'da Hande Özdemir'in sunduğu Kobi Platformu programına konuk olan Ventures&Mentors League CEO'su Ufuk Batum, yeni dönemde KOBİ'lerin daha da çok öne çıkacağını belirterek, "KOBİ'lerin şansı piyasa, verimlilik, rekabet açısından çok daha yüksek" dedi. Önümüzdeki dönemde yabancı yatırımcıların Türkiye ilgisinin çok büyük oranda artacağının altını çizen Batum, şunları anlattı: "Çok büyük ekonomilerden bizim gibi ekonomilere kayış olacak. Türkiye Suriye, Karabağ gibi ülkelere çok kuvvetli argümanlarıyla destek veriyor. Şu an bu süreç nedeniyle sermaye gelmez bakış açısı var. Ancak ben katılmıyorum çünkü sermaye buna bakmaz. Günün sonunda çarklar dönüyor mu, üretim yapılıyor mu KOBİ'ler ayakta mı ona bakıyorlar. Türkiye'de bu süreç işliyor. O nedenle önümüzdeki dönemde doğrudan yabancı yatırımlar Türkiye'ye çok kuvvetli gelecek. Bunu göreceğiz." Söz konusu dönemde start-up'lar ve KOBİ'lerin ciddi yatırım alabileceklerini vurgulayan Batum, "Ancak KOBİ'lerin bir miktar kurumsallaşması lazım. Start-up'ların da kendilerini sermaye ile buluşturacak iyi bir sunum hazırlıyor olması gerekli" şeklinde konuştu.

'Yabancı sermayenin Türkiye ilgisi artacak'


KOVİD DÖNEMİNDE GÜÇLER BİRLEŞTİ
Türkiye'nin pandemi sürecini en doğru yöneten ülkelerden biri olduğunun altını çizen Batum, "ABD gibi dünyanın en büyük ekonomilerinden olan bir ülke ikinci çeyrekte yüzde 34 gibi bir küçülme yaşadı. Avrupa yüzde 20'lerde küçüldü. Türkiye'de küçülme oranı ise yüzde 9.9. Biz büyüme oranlarında nasıl kıyaslama yapıyorsak burada da bir kıyaslama yaptığımızda mevcut şartlar içinde Türk ekonomisi ve sanayisinin çok iyi sınavlar verdiğini söyleyebiliriz" diye konuştu. Türkiye'nin pandemi döneminde hızlı davrandığının altını çizen Batum, "Biz pandemi öncesinde hep bir yazılımcı, büyük şirket ve 2-3 start-up bir araya gelsin derdik ama kolay kolay bir araya gelinemezdi. İşte kovid döneminde bunu gördük. Bu bahsettiğimiz oluşumlar güçlerini birleştirdi. Sağlıkta maske, önlük, dezenfektan gibi korunma ekipmanları, vantilatör gibi ürünlerde çok hızlı aksiyon alındı ve çok iyi işler ortaya çıktı" ifadelerini kullandı.


TEMEL ALTYAPIYA ÇOK BÜYÜK YATIRIMLAR YAPILDI
Son 15-20 yılda yapılan yatırımların hep irdelendiğine, işe yarar olup olmadığının sorgulandığına dikkat çeken Batum, "Türkiye'de teknoloji, savunma, eğitim, medikal gibi sektörlere ciddi yatırımlar yapıldı. Temel altyapı yatırımları hizmet ve sanayi sektörünün işlerini ciddi oranda hızlandırdı. Özellikle sanayi ve OSB'lere yapılan yatırımlardan en büyük faydayı KOBİ'lerimiz gördü. Bugün dolaşırsanız OSB'lerde inanılmaz makine park yatırımları yapıldığını görürsünüz. Baktığımızda temel sorunlar için çok büyük yatırımların yapıldığını görüyoruz" dedi. Türkiye'nin ihracat odaklı bir büyüme modelini benimsediğini aktaran Batum, dış ticaret açığı veren ülkeden dış ticaret fazlası veren bir modele dönüş için çalıştığını kaydetti. Üretimin önemli bir bölümünün KOBİ'lerle karşılandığına dikkat çeken Batum, "Küçük olmalarına rağmen vizyonları büyük. Bakıyoruz birçok KOBİ, Ar-Ge ve tasarım merkezlerini hayata geçiriyor. Önümüzdeki 10 yılda bu adımların meyvelerini toplayacağız" diye konuştu.
ÜNIVERSİTELERİN SAHAYA ÇIKMASI GEREKİYOR
Türkiye'nın üretim heyecanının hep canlı olduğuna dikkat çeken Batum, "Türkiye'de bir şeyleri üretebilmek heyecanı çok yüksek. Buna rağmen bir şeylerin eksik olduğunu görüyoruz. Bana göre en büyük eksikliğimiz üniversite sanayi işbirliği. Bu konuda henüz istediğimiz seviyeye gelemedik. KOBİ'lerimiz insan kaynağı ayırıp üniversitelerin kapısını çalamıyor. O nedenle üniversitelerin yapılanmaya ihtiyacı var. Sahaya çıkmaları gerekiyor. Sektörle beraber, onların ihtiyaçlarını görüp, pazarlama, marka yönetimi ve belki finansal farkındalık alanlarında KOBİ'lere destek vermeli. Üniversitelerin bu alana yoğunlaşması gerekli" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.