Çarşamba 02.12.2020 11:33
Son Güncelleme: Salı 27.04.2021 12:50

Avrupa yönünü Türkiye’ye döndü

TOBB Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektör Meclis Başkanı Şeref Fayat ve TOBB Züccaciye Meclisi Başkanı Murat Kolbaşı, üçüncü çeyrek büyüme rakamlarının sanayicilere moral verdiğini söyledi. Sektör temsilcileri, “Pandemi fırsat oldu. Avrupa yönünü Türkiye’ye döndü” dedi

Hande Özdemir'in A Para'da sunduğu KOBİ Platformu programında bu hafta Türkiye ekonomisi 3. çeyrekte yüzde 6.7 oranında büyüme rakamlarına ulaşması masaya yatırıldı. TOBB Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektör Meclis Başkanı Şeref Fayat, büyüme rakamlarına ilişkin programda değerlendirmelerde bulundu. Pandemide dünya mal ticaretinin yüzde 25 daraldığına dikkat çeken Fayat, "Türkiye'nin üçüncü çeyrekte yüzde 6.7 oranında büyümesini çok olumlu buluyoruz. Türkiye'nin toparlanma ve büyümeye ihtiyacı var. Hazır giyim ve tekstilde biz bunun öncü haberlerini almaya başlamıştık. Haziran ayında başlaya, temmuz, ağustos ve eylülde ve hatta ekimde de devam eden ihracattaki artış cumhuriyet tarihinin en yüksek rakamlarına ulaştı. 1.8 milyar TL'yi gördük. Biz hazır giyim tarafından bu büyümeyi hissettik ve birçok sektör de buna benzer gelişmeleri görüyoruz" dedi. Son çeyrek rakamlarında istenilen büyüme oranlarının yakalanamayacağını anlatan Fayat, "Özellikle Avrupa'da pandemi nedeniyle yeniden kapanmalar gündemde. Ürünlerimizi bekletiyorlar. O nedenle son çeyrekte benzer rakamları yakalayabileceğimizi düşünmüyorum" diye konuştu.

'Avrupa yönünü Türkiye’ye döndü'


KOVİD FIRSAT OLUŞTURDU
Bu dönemde özel sektör için Kovid'in bir fırsat oluşturduğunu aktaran Fayat, şunları anlattı: "Özellikle ana pazarımız olan Avrupa'da uzak pazarlardan ziyade bizim gibi yakın pazarlardan üretime tedarikte daha alıcı olacakları ve kısa vadeli bütçelerinin artacağı bir süreç yaşayacağız. Çünkü pandemi sürecinde çok fazla malın ellerinde kalması nedeniyle rahatsız oldular. Türkiye'nin dinamik yapısıyla özellikle e-ticaretin de arttığı bir ortamda, çok fazla koleksiyonun az sayıda ve hızlı üretilebilmesi ülkemizi daha da önemli hale getirdi. Dolayısıyla ana pazarımızın Türkiye tedariklerini artırabileceğini gördük. Türkiye'ye olumlu yaklaşım artacağı için tüm sektörlerin yatırımlarını durdurmadan devam ettirmeleri gerektiğini söylemiştik. Türkiye önümüzdeki 10 yılda daha yüksek ihracat rakamlarına ulaşabilir. Bunu sağlamak için yatırımlarımızı artırmamız gerekiyor."
EXIMBANK ÜZERİNDEN FİNANSMANA ERİŞİM SAĞLANMALI
Ekonomide reform sürecinin gündemde olduğuna değinen Fayat, "Bu dönemde faizleri tekrar yükseldi. Ama ihracatçı ve üreticilerimizin uygun finansmana ulaşması çok önemli. O nedenle Eximbank tekrar kredi kullandırmalı" dedi. Sürdürülebilir istihdamı sağlamak için beklentilerinin olduğunu kaydeden Fayat, "Hazır giyimde 1 milyonun üzerinde istihdam sağlıyoruz. Bu rakamları kısa çalışma ödeneği ile koruduk. Pandemi sonrası yakın pazarımızda bize dönen siparişleri devam ettirebilmemiz için Eximbank üzerinden ihracatçıların uygun finansmana ulaşması ve sigorta limitlerimizin artırılmasında hazinemiz bize ne kadar destek sağlarsa o kadar güzel sonuçlar alırız" ifadelerini kullandı.
EL ELE VEREREK MARKA ALGIMIZI YÜKSELTEBİLİRİZ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Züccaciye Meclisi Başkanı Murat Kolbaşı, üçüncü çeyrek büyümesine dair, "Sevimli olmayan bir tabloyu yılbaşından beri izliyorduk. Üçüncü çeyrekte hepimizin iyi yönde bir beklentisi vardı ve beklentimizin üzerinde sonuçlar geldi" yorumunu yaptı. Her şeye rağmen pandemiden olumlu etkilenen bir sektör olduklarını dile getiren Kolbaşı, insanlar evde kaldıkça mutfak araç gereçlerine bir eğilim olduğunu kaydetti. Kolbaşı, "Sektörümüz senede 4 milyar dolarlık katma değer yaratıyor. Büyüme rakamlarının hem bizim sektörümüze hem de Türkiye ekonomisine pozitif yansıyacağını düşünüyorum" dedi. Ekonomide reform sürecine de değinen Kolbaşı, şunları anlattı: "Özel sektörle ilgili problemlerimizi ilgili bakanlarımıza aktardık. Finansman, enerji, lojistikle ilgili sorunlarımızı aktardık. Ancak konu sadece hükümetimizin alacağı kararlarla değil aynı sektör ya da farklı sektörlerden de olsak yan yana durmamız çok önemli. Marka algımızı birlikte yükseltebiliriz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.