Salı 29.06.2010
Son Güncelleme: Salı 29.06.2010

Don Kişot'un torunları: Butik yayınevleri

Bağımsız, butik yayıncılık; değil ülkemizde yurtdışında bile büyük zorluklarla sürdürülen, özveri gerektiren, zor bir iş. Don Kişot'un yel değirmenleriyle savaşması misali, onlar da ekonomik sorunlardan dağıtım problemlerine, baskı kalitesinden iyi çevirmen bütçesine dek pek çok zorlukla savaşıyor. Zorluklara rağmen hem güzel hem de kaliteli kitaplar yayımlıyorlar. Bu zorlu yolda yılmadan yürümeleri ise kitaplara duydukları büyük aşkla ilgili. ELİF TANRIYAR o kahramanları yazdı

Hayalleri uluslararası bir yayınevi olmak
APRİL YAYINCILIK Egemen İpek:
April Yayıncılık, düşünce olarak 2004'ün sonlarına doğru, dostlukları T.E.D Ankara Koleji sıralarında başlayan 24 yaşlarında iki gencin, Egemen İpek ve Ali Barbaros Solmaz'ın ortak hayaliyle doğmuş. Onlar, kitaplara âşık iki dost olarak, dünyada ve özellikle ülkemizde her geçen gün daha da önemli hale gelen bağımsız yayımcılığı, hakkını vererek yapmak adına yola çıkmışlar. Ülkemizdeki düşük kitap okuma oranının artmasına katkıda bulunmak ve uluslararası bir yayınevi olmak ise onların yönünü belirleyen misyonları olmuş. "Bizim diğer yayınevlerine göre en önemli farkımız reaktif olmak yerine, proaktif olmamız. Daha az kazanabileceğimizi bildiğimiz halde, yılda 200 eser yayımlamaktansa, her açıdan hakkını verebildiğimiz 40 eser yayımlamayı tercih etmemiz. Her esere ayrı bir proje olarak bakmamız," diyen ortaklar en büyük amaçlarını ise "İstiyoruz ki Türk okuru 'April'se okumaya değer,' demekten vazgeçmesin," sözleriyle dile getiriyorlar.
- 'April' ismini nasıl seçtiniz?
- Bizim bir hayalimiz var. Biz yaptığımız bu işi ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya, İtalya, İspanya ve Güney Amerika'da da aynı kalite anlayışıyla yapabileceğimize inanıyoruz. İlk kurulduğumuz günlerde bir hayal, geldiğimiz bu noktada ise bir amaç halini alan bu duygudan dolayı, adımızı her dilde aynı anlama gelen ve baharın gelişini müjdeleyen 'April' olarak seçtik.
- Yayın listesini neye göre belirliyorsunuz? İlk kitabınızı nasıl seçtiniz?
- Yayın listemizi ülkemizdeki okurların okumazlarsa üzüleceklerini düşündüğümüz kitapları seçmeye çalışarak belirliyoruz. İlk kitabımız Bir Ekonomik Tetikçinin İtirafları adında John Perkins tarafından yazılmış bir eser oldu. Kitap, ekonomik ve siyasi anlamda son 30 yılın imza kitabı. 40'a yakın dile çevrilen, dünya çapında milyonlarca satan ve özetle çokuluslu şirketlerin ve bu şirketlerin her sektörden işbirlikçilerinin IMF, Dünya Bankası gibi kurumlar aracılığı ile 3. Dünya ülkelerini nasıl yarattığını birinci ağızdan anlatan bir itiraf kitabı.
- Bir yayınevi olarak çeviri ve grafik tasarım konusunda nelere önem veriyorsunuz?
- Çeviride çok önemli bir denge var. Orijinal metne bağlılık ve okumanın hızlı olması arasında çok hassas bir denge bu. En çok bu dengeyi korumaya çalışıyoruz. Tasarım konusunda ise Türkiye'nin en yetenekli ve bilgili ekibiyle Mineral Tasarım ile çalışıyoruz.
- En çok ses getiren kitaplarınız hangileri oldu?
- Adam Fawer'ın Olasılıksız ve Empati'si, John Perkins'in Bir Ekonomik Tetikçi'nin İtirafları serisi, Richard Bach'ın Hipnozcu'su ve tabii ki dünyanın en önemli yazarlarından Jodi Picoult'un Kızkardeşim İçin adlı kitabı.
- April'de ne gibi yenilikler olacak?
- April Ağacı 2010'da yeni dallarıyla okurlarına uzanmaya devam edecek. April Bilim, April Tarih, April Sanat ve April Çocuk ilk aşamadaki yeni dallarımız olacak. Diğer yandan dünya çapında yazarlarımızı Türk okurlarıyla buluşturmaya devam edeceğiz. April Yaratıcı Yazarlık Yarışması'nın hazırlıkları başladı. İtalyan Edebiyatı'na da 2010'da İtalya'nın son yıllardaki en önemli yazarı Federico Moccia ile giriş yapıyoruz. Adam Fawer, üçüncü kitabıyla yine yazıldığı dilden önce Türkçe'de yayımlanacak. Türk yazarlarımıza her şart ve koşulda destek olmaya, çoğu yayınevinin zaman kaybı olarak yorumladığı emekleri harcamaya devam edeceğiz. Ve biraz da sürprizlerimiz olacak tabii ki...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.