Pazar 21.11.2010
Son Güncelleme: Pazar 21.11.2010

Yürüyüşleri devam ediyor

The Beatles, iTunes'un en çok indirilen albüm ve şarkı listelerinde fırtına gibi esiyor. Müzik yazarları bu başarıyı grubun özgünlüğüne ve iTunes'un pazarlama stratejisine bağlıyor

Popüler müzik tarihini neredeyse yarım asırdır, 'The Beatles -nam-ı diğer 'muhteşem dörtlü' - öncesi ve sonrası' diye iki ayırmak mümkün. Dağılmalarının üzerinden 30 yıl geçmesine rağmen topluluğun büyüsü yok olmuyor. Geçen yıl piyasaya çıkan 13 albümlük box set'le çok büyü bir satış başarısı yakalayan topluluk, bu hafta içinde de dünyanın en büyük dijital müzik mağazası iTunes'la anlaşmaya vararak uzun süredir direndiği dijital çağa tam anlamıyla adım atmış oldu. Anlaşma sonrasında topluluğun albümleri ve tek tek şarkıları internetten indirilmeye başlayınca kıyamet koptu. iTunes'un dünkü resmi listesine göz attığımızda bunu açıkça görmek mümkün. Dünkü verilere göre The Beatles, tüm albümleriyle iTunes'un en çok indirilen ilk 100 albüm listesinde kendine yer buldu. Bunlar arasında Abbey Road adlı kayıtları en çok indirilen dördüncü albüm konumunda. En çok indirilen ilk 100 şarkı listesinde de Beatles 23 şarkısıyla tartışılmaz bir üstünlük kurmuş durumda. Şarkılar arasında ise yine Here Comes The Sun, 21. sırada yer alıyor. Topluluğun zamana ve teknolojiye meydan okuyarak yakaladığı bu son başarıyı ve işin sırrını müzik yazarlarına sorduk.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.