Giriş Tarihi: 19.12.2010

Radyoda 'pembe' devrim

Türkiye'nin sadece rock yayını yapan ilk internet radyosu fm34, iki ay önce kurulmasına rağmen 10 bin dinleyiciye ulaşarak büyük markaların ilgisini çekiyor

Önce video radyoyu öldürdü, sonra internet videonun sonunu getirdi; derken radyo yaşamak için kendine yeni bir mecra buldu. MP3'ün ilk çıkışı ve yaygınlaşmasıyla başlangıçta tamamen unutulsa da şu günlerde radyolar internet üzerinden yaptıkları yayınlarla tekrar gündeme gelmeye başlıyor. Türkiye'de çok yaygın olmasa da internet radyoculuğu yapılıyor. Yayın hayatına henüz iki ay önce başlayan pembe logolu ve arka plana sahip fm34 radyosu ise benzerlerinden farklı yapısı ve tarzıyla dikkat çekiyor. IP sahibi her bilgisayarda iPhone benzeri her alette www.fm34.com adresi üzerinden dinlenebilen fm34'ün bir diğer özgünlüğü de Türkiye'de ilk profesyonel mainstream rock IP, yani internet radyosu olması. On yıllık profesyonel radyo kariyerleri bulunan iki genç kafadar Olcay Özkan ve Özgüç Yiğit'in hayata geçirdiği radyonun, Türkiye'de eksikliği duyulan türden bir yayın türüyle gördüğü ilgi, onların bile beklentilerini aşmış durumda.

TEMİZ İÇERİK ÖNEMLİ
İki ayda 10 bin kişilik bir dinleyici sayısına ulaşan radyonun kurucularından Olcay Özkan fm34'ü, "Bildiğimiz internet radyoları daha çok şarkıların sıralanması ve shuffle denilen rastgele çalınan listelerle yayın yapıyor. IP alabilen her cihazda olabilen bir radyo bu. İnternet ve cep telefonlarından dinlenebiliyor. Rock, sadece kuru kafalar ve siyah renkten ibaret değil. Tersine biz rock müzik dinlemekten keyif alıyoruz ve bu yüzden de pempe rengi tercih ettik" diyerek tarif ediyor. Müzik dinleyicisinin Mp3'ün ilk günlerindeki heyecanını yitirdiğini ve yönsüz kaldığını kaydeden Özkan, radyonun bu anlamda değer kazandığını vurguluyor. İstanbul'da kurulacak bir stüdyo çalışmasının devam ettiğini belirten Özkan, "Profesyonel radyoların kullandığı otomasyon sistemini kullanıyoruz. Ortalama dinleme süresi 2-3 saati buldu. Bunların elimizde olması bize başvuracak firmalar için de iyi. Çünkü elimizde her türlü istatistik verisi var" diyor. fm34'ün gördüğü ilgi, büyük radyoların ve bazı markaların da gözünden kaçmamış. "Büyük markalar arıyor. Bazılarının bizi rakip gibi görmeleri ise ilginç. Örneğin bazı markalar da online radyolar açmaya başladı. Halbuki yaptığımız içerikle ilgili bir şey. İnsanlar uzun süredir internette kolay para kazanmaya takmış durumdalar ama bu arada içeriği unuttular. Bizim en önemli avantajımız işte o içeriği temiz vermek. Bu nedenle sponsorluk teklifleri bile alıyoruz" diyor Olcay Özkan.

ARAÇLAR İÇİN ŞARJ ALETİ

fm34 kurucularının otomobiller için de fikirleri var. Özkan, "İngiltere'de araçlar içinde internet radyosu dinlenecek sistem var. Bizde de TRT test yayını yapıyor. Önümüzdeki aylarda bedava Blackberry ve iPhone şarj aletleri dağıtmayı bile düşünüyoruz" diyerek işi ne kadar ciddiye aldıklarını gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.