Cuma 26.08.2011
Son Güncelleme: Cuma 26.08.2011

Böcek ilaçlamada Kafka promosyonu

Yazar Franz Kafka, bu kez bir haşere ilaçlama firması sayesinde evlere giriyor. Firma, evlerini temizlediği müşterilerine Kafka'nın başkarakteri böcek olan Dönüşüm kitabını hediye ediyor

Gregor Samsa bunaltıcı rüyalardan uyandığı bir sabah, yatağında kocaman bir böceğe dönüşmüş olarak buldu kendini." Franz Kafka'nın ilk kez 1915'te yayımlanan uzun öyküsü Dönüşüm bu sözlerle başlıyor. İstanbul'da bir haşere ilaçlama firması ise böceğe dönüşen Gregor Samsa'nın öyküsünün anlatıldığı Dönüşüm kitabını, evlerini böceklerden temizledikleri müşterilerine hediye olarak veriyor. Dünya edebiyatının en önemli yazarlarından Kafka da böylece ilk kez bir böcek ilaçlama firması sayesinde okurlarla buluşuyor. Böcek Avcısı adlı haşere ilaçlama firmasının kurucusu Aydın Ertunç, kültürel sorumluluk projesi olarak geliştirdikleri bu projenin amacını "İnsanların evlerinden böcekleri temizlerken onları dev böcek Gregor Samsa'yla tanıştırmak istedik," diyerek özetliyor. Ertunç, "Edebiyat tarihinde Gregor Samsa'dan daha ünlü bir böcek yok. Üstelik Kafka Türkiye'de sevilen bir yazar. Hemen tüm kitapları çevrilmiş, farklı yayınevlerinden defalarca basılmış," diyerek neden Dönüşüm'ü tercih ettiklerini anlatıyor. Ertunç'un kendisi de sıkı bir Kafka okuru, "Ben de Kafka hayranıyım. Prag'daki müzesini ziyaret ettim, onun dünyasından çıkan her şeyi okumak istiyor insan. Günümüzde hepimizin yaşadığı şeyler Gregor Samsa'da var. Hepimiz git gide kendi dünyamıza gömülüyoruz ve her gün insanlar bulunduğu ortama, yaşamına biraz daha yabancılaşıyor," diyor. Eski bir reklamcı olan Ertunç'a göre bu proje bir yönüyle de pazarlama yöntemi, "Bu kendi aramızda konuşurken çıkan bir fikirdi. Verdiğimiz hediyenin bizi çağrıştırması gerekiyordu. Arkadaşlarınıza evinizi böceklerden temizlettiğinizi anlatmazsınız. Ama ilaçlama firması Dönüşüm'ü hediye ederse bu mutlaka konuşulur," diyor.
ÖZEL BASKI YAPILDI
Böcek Avcısı firması, kitabı dağıtmak için 6.45 Yayınları'yla anlaşarak özel bir de baskı yaptırmış. Kitabı hazırlayan yayınevi de bu baskı için Gregor Samsa Böcek Karşılaştırma Tablosu hazırlamış. Kitapta yer alan bu tabloda, haşerelerin ve Samsa'nın fiziksel özelliklerinden müzik dinleme zevklerine kadar farklılıkları karşılaştırmalı olarak gösteriliyor.
İKİ BİN KİTAP DAĞITILDI
İlaçlama firması 2010 Nisan ayında başladıkları proje kapsamında, bugüne kadar 2 bine yakın kitabı evlerini temizledikleri müşterilere dağıtmış. Müşterilerinden aldıkları tepkilerse oldukça olumlu olmuş: "Kitabı okuyan müşteriler gülümseyip, kütüphanesine ekliyor, tebrik ediyor. Okumayanlar bazen 'Böceklerle ilgiliyse ben okumam böcekten korkarım' diyebiliyor. O zaman da anlatıyoruz. Bu böcek hakkında bir kitap değil diye. Gittiğimiz bir evin sahibiyle ilginç bir hikaye yaşadık. Kafka'nın Dönüşüm'ü onun bitirme teziymiş. Kitabı aldığı anda bunu istemiyorum diye ters çevirmiş."

KÖY OKULLARINA KİTAP TOPLUYORLAR
Böcek Avcısı firması, Kafka'nın Dönüşüm kitabıyla ilgili kampanyalarının yanı sıra, köy okulları için ilaçladıkları evlerden kitap topluyor, TNT Express ile Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) aracılığıyla bunları köy okullarına gönderiyor. Ertunç, "Bu projeyi de bir buçuk yıldır yürütüyoruz. Gittiğimiz evlerde müşterilerden atacakları kitapları topluyoruz," diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.