Perşembe 15.03.2012
Son Güncelleme: Perşembe 15.03.2012

Çanakkale Savaşları Twiter'da yaşanacak

Gerçek Zamanlı Çanakkale Savaşı Günlüğü projesiyle cephede yaşananlar an ve an Twiter'dan yayınlayacak. 18 Mart'ta başlayacak, 274 gün sürecek projede ilk tweet'i Cumhurbaşkanı girecek

Tarih 18 Mart 1915, yer Çanakkale ve saat 11.15, İtilaf Devletleri ilk kurşunu atıyor. Saat 11.16'da da Osmanlı kuvvetlerinden karşı ateş açılıyor. Böylece 97 yıl önce, 274 sürecek Çanakkale Savaşları da başlıyor. Türkiye tarihinin en önemli kahramanlık destanlarından birinin yazıldığı Çanakkale Savaşları, Gerçek Zamanlı Çanakkale Savaş Günlüğü adlı çok özel bir proje ile yeniden hayata geçirilecek. NTV Tarih dergisi, muharebenin yıldönümü 18 Mart'ta başlatacağı projeyle Çanakkale Savaşları'nda yaşananları gün gün, saat saat Twitter'da yayınlayacak. Proje 274 gün sürecek ve ilk tweet'i de Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, 18 Mart'ta saat 11.00'de girecek. Gerçek Zamanlı Çanakkale Savaş Günlüğü projesinin fikir babası NTV Tarih dergisi yayın yönetmeni Gürsel Göncü. Göncü, uzun zamandır üzerinde düşündüğü bu projenin önemiyle ilgili SABAH'a "Normal krolonojik bir çalışma da yapabilirdik. Ama biz, gerçek zamanlı olarak yaşananları nasıl anlatabiliriz diye düşündük. Twitter, buna uygun geldi bize. Üstelik bu sayede çok daha fazla insana ulaşma şansımız da olacak" diyor. Çanakkale Savaşları üzerine uzman olan savaş tarihi uzmanları Şahin Aldoğan ve Bill Sellars projenin araştırma ekibinin başında. Onlar, yerli, yabancı günlük, hatıra, mektup ve her türlü bilgi ve belgeden, kaynaktan yararlanarak cephede yaşananları an ve an Twitter üzerinden yayınlayacak. Göncü "Adeta zaman makinesi ile o yıllara gideceğiz. Yaşananları gerçek zamanlı olarak aktaracağız" diyor. Hem Türk cephesinde hem de İtilaf kuvvetleri arasında yaşananların Türkçe ve İngilizce olarak anlatılacağı projeye hayata geçirildiğinde takipçilerin sorularına da anında cevap verilecek. Böylece proje interaktif bir nitelik de kazanmış olaçak. Savaş günlüğü sadece Twitter'la da sınırlı değil. Ayrıca www.ntvtarih.com.tr/canakkale adresinde bu veriler toplanacak ve bir zaman çizelgesi oluşturulacak. Burada tweet'lerle birlikte, kimi haritalara, fotoğraflara yer verilecek ve günlük yaşanan olayların tarihsel önemi aktarılacak. Göncü "Twitter'dan yaşanan olaylar dışarıdan görüldüğü gibi an ve an aktarılacak. Ama bu olayların ne anlama geldiği, nelere yol açtıkları, karargahlarda, komuta merkezlerinde ve diplomatik çevrelerde yaşananlar da bu internet sitesinde anlatılacak" diyor. Böylece 274 günün sonunda Çanakkale Savaşları'nın her yönüyle ilgili bir veri tabanı elde edilmiş olacak. Göncü bu veri tabanından ilköğretim öğrencisinden, profesöre, tarihçilerden, araştırmacılara herkesin yararlanabileceğini de söylüyor. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün, Gerçek Zamanlı Çanakkale Savaş Günlüğü projesine çok pozitif baktığını belirten Göncü "Zaten kendisinin özellikle sosyal medya kullanımına meraklı olduğu biliniyor. Biz bu projeyi Sayın Abdullah Gül'ün başlatmasını istedik. Memnuniyetle kabul etti. 18 Mart'ta saat 11.00'de ilk tweet'i kendi hesabından girecek. Biz de kendi hesabımzdan o tweet'i retweet ederek yayına başlayacağız" diyor. Projenin internet sitesi: www.ntvtarih.com/ canakkale : www.twitter.com/Canakkale_ Canlı / www.twitter.com/Gallipoli_Live
Twitter hesabı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.