Giriş Tarihi: 6.09.2012 16:44 Son Güncelleme: 6.09.2012 17:16

"Body Worlds" sergisi yarın Ankara'da

Öldükten sonra bedenlerini bağışlayanların kadavra ve organlarının yer aldığı ''Orjinal Vücut Dünyası Sergisi'' (Body Worlds) yarın Başkentlilerle buluşacak.

Öldükten sonra bedenlerini bağışlayanların kadavra ve organlarının yer aldığı ''Orjinal Vücut Dünyası Sergisi'' (Body Worlds) yarın Başkentlilerle buluşacak.
Kentpark Alışveriş Merkezi'ndeki serginin Türkiye temsilcisi Thepartners şirketi kurucusu Fırat Kasapoğlu, düzenlenen basın toplantısında, daha önce İstanbul'da açılan serginin büyük ilgi gördüğünü, aynı ilgiyi Ankara'da da görmeyi ümit ettiklerini söyledi.
SERGİDEN FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN

Serginin ziyaretçilerde olumlu etkiler bıraktığını ifade eden Kasapoğlu, ''Burayı gezdikten sonra sigarayı bırakanlar, beslenme alışkanlıklarını değiştirenler oldu'' dedi.
Kasapoğlu, bir soru üzerine, 9 ay boyunca ziyaret edilen İstanbul'daki serginin, Müslüman ülkeler içinde ilk olduğunu belirterek, bağışçılarla ilgili herhangi bilgi yer almadığına da dikkati çekti.

ZİYARETÇİLERİN DAVRANIŞ BİÇİMLERİ DEĞİŞİYOR

Serginin yaratıcısı anatomist Gunther von Hagens'in eşi ve kreatif tasarımcısı Angelina Whalley de, 1995'den bu yana dünyanın çeşitli ülkelerinde açılan sergiyi 35 milyondan fazla kişinin ziyaret ettiğini söyledi.
Ziyaretçilerin, kendi vücutlarıyla yüzleştiklerini ve artık bedenlerini sıradan bir şey olarak görmediklerini belirten Whalley, şunları kaydetti:
''Yapılan bir ankete göre ziyaretçilerin büyük çoğunluğunun daha sağlıklı bir yaşam sürdürme kararı alarak davranış biçimlerini değiştirdiği görüldü. Ziyaretçilerin yüzde 9'u daha az sigara içtiklerini veya bıraktıklarını, yüzde 33'ü daha sağlıklı beslendiklerini, yüzde 25'i ise daha fazla spor yaptıklarını dile getirdi.''
Serginin, insanlara, vücutlarının son derece kırılgan ve savunmasız, aynı zamanda da dayanıklı ve bağışlayıcı olduğunu gösterdiğini anlatan Whalley, Ankara'daki serginin ''Yaşam Döngüsü'' teması üzerine kurulduğunu, ceninin ana rahmine düşmesinden yaşlılığa kadar tüm yaşam sürecinin göz önüne serildiğini belirtti.
Whalley, ''Vücudumuzun kaderi bizim ellerimizdedir ve ne kadar özen gösterirsek o kadar çok yararlanabiliriz'' diye konuştu.
Bir soru üzerine Whalley, sergiyi gezdikten sonra çok sayıda kişinin vücudunu bağışladığını belirterek, ''13 bin bağışçımız var. İnternet üzerinden e-posta ile bağışta bulunulabiliyor. Merkezimiz Almanya'da olduğu için çoğu Almanya'dan. ABD'den de bin 300 kadar bağış oldu. Bugüne kadar Türkiye'den ve diğer Müslüman ülkelerden bağış olmadı'' şeklinde konuştu.
Whalley, başka bir soruya karşılık da ilk başlarda bazı tepkiler aldıklarını, ancak ziyaret eden kişi sayısı arttıkça eleştirilerin azaldığını ifade ederek, sergiyle ilgili tereddütleri olanların ziyaret sonrası kendilerine teşekkür ettiklerini dile getirdi.
Serginin destekçilerinden Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erkan İbiş de, yaşam döngüsüyle ilgili mesajların verildiği sergiden üniversite öğrencilerinin de yararlanacağını söyledi.
4 ay süreyle açık kalması planlanan sergiyi yetişkinler 25, 6-18 yaş arasındakiler 19, öğrencilerle 65 yaş üstündekiler 21 liraya gezebilecek.

PLASTİNASYON NEDİR?

Vücuttan çıkarılan sıvı ve yağların yerine likit plastik konularak kadavraların sertleştirilmesini ve bozulmasını önleyen yönteme ''Plastinasyon'' adı veriliyor.
Gunther von Hagens tarafından geliştirilen yöntemle korunan kadavralar tıp eğitiminde de kullanılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.