Perşembe 29.11.2012 00:00

Kitap fuarı doluyor ama okuma oranları değişmiyor

31. İstanbul Kitap Fuarı'nın gerçekleştiği şu günlerde Türkiye'deki okuma alışkanlığı verileri bir kez daha masaya yatırılıyor.2011 Yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan "Türkiye Okuma Kültürü Haritası" ndaki sonuçlara göre Türkiye hala dünyadaki birçok ülkenin gerisinde. Nüfusun %30'u okuma yazma bilmezken, düzenli kitap okuyanların oranı %0.01
Bu oranın değişmesi için eğitim kurumları ve sivil toplum kuruluşları özel projelerle halkı bilinçlendirmeye çağırıyor.
OKUMA ALIŞKANLIĞI ÇOCUKLARA NE KAZANDIRIYOR?

Okuma alışkanlığı okul eğitiminden çok daha önce ebeveynlerin yönlendirmesi ile başlıyor. Okuma alışkanlığı çocuğun zihinsel, duygusal ve sosyal gelişiminde oldukça önem taşıyor. Doğru kitap alışkanlığı edinen çocuğun hayal gücü gelişiyor, dil gelişimi destekleniyor, kendi doğru biçimde ifade edebilme yetisini kazanıyor, düzenli ve planlı olmayı öğreniyor.
ANABİLİM EĞİTİM KURUMLARI'NDAN OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMAK İÇİN ÖZEL PROGRAM

Anabilim Eğitim Kurumları İcra Kurulu Başkanı Serkan Kılıç " İngiltere ve Fransa'da düzenli okuma alışkanlığı oranı %21 iken Türkiye'de bu oranın %0.01 olması aradaki uçurumu çok net gösteriyor. Anabilim Eğitim Kurumları olarak Anaokulundan-Lise dönemine kadar öğrencilerimize özel okuma saati uygulaması vererek bu bilinci aşılamak için elimizden geleni yapıyoruz. Öğretmenlerimizin kontrolü ile öğrencilerimiz güne okuma saati ile başlıyor. 20 dakikalık özel okuma saatinin ardından, günlük eğitimlerine devam ediyorlar. Bu çalışma sonucunda yaptığımız araştırmalarda gördük ki geçtiğimiz yıldan bu yana okulumuzda eğitim gören öğrencilerin düzenli kitap okuma alışkanlığı %15 den %21,5'lere çıktı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.