Pazar 02.12.2012 00:00

2012’nin en iyi 50 romanı belirlendi!

İdefix Sanal Kitap Fuarı kapsamında 2012’nin en iyi 50 romanı belirlendi

Kitap tutkunlarının her yıl heyecanla beklediği İdefix Sanal Kitap Fuarı kapsamında, 2012'nin en iyi 50 romanı belirlendi! Seçkin bir jüri tarafından belirlenen bu listede, başı Çıplak Deniz Çıplak Ada ile Yaşar Kemal çekiyor.
Listenin ilk beşinde ise, Yedinci Gün ile İhsan Oktay Anar; Vergilius'un Ölümü ile Hermann Broch, 2666 ile Roberto Bolano ve 1Q84 ile Haruki Murakami var. Listede, Türkçe romanların oranında bir artış gözlenirken, küçük yayınevlerinin görünürlüğü ise epey yüksek.
Türkiye'nin en büyük online kitapçısı idefix.com'un her yıl düzenlediği İdefix Sanal Kitap Fuarı kapsamında 2012'nin en iyi 50 romanı belirlendi. İdefix'in bir yayını olan güncel edebiyat dergisi SabitFikir tarafından hazırlanan bu listeye, aralarında A. Ömer Türkeş, Asuman Kafaoğlu Büke, Semih Gümüş ve Sevin Okyay gibi isimlerin de bulunduğu 55 kişilik bir seçici kurul katkıda bulundu.
Listenin ilk sırasında Çıplak Deniz Çıplak Ada ile edebiyatın usta kalemi Yaşar Kemal göze çarpıyor. Türkçe romanların hatrı sayılır bir artış gösterdiği sıralamanın ilk beşinde, Yedinci Gün ile İhsan Oktay Anar; Vergilius'un Ölümü ile Hermann Broch, 2666 ile Roberto Bolano ve 1Q84 ile Haruki Murakami bulunuyor. 50 roman içinde küçük yayınevlerinin görünürlüğünün yüksekliği ise dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor.
SabitFikir dergisi Genel Yayın Yönetmeni Elif Bereketli konuyla ilgili şunları söyledi: ""Bu liste, bu yıl basılan onca roman arasında hangileri öne çıktı, göstermek için hazırlandı. Edebiyat dünyamız hangi isimler üzerinde hemfikir, saptamak için. Okuma serüveninize ışık tutsun diye. Geri dönüp baktığımızda, faydalanabileceğimiz bir bellek oluşturması niyetiyle. Mutlak anlamıyla 'en iyi'leri göstermek amacıyla, hiç değil.
Çünkü, edebiyatın içinde nefes alan bir ekip olarak, yazının numaralanıp sıralanamayacağını, dışarda kalanın içerdekinden pek çok açıdan daha iyi olabileceğini; içeride olanın bile hakkaniyetiyle değerlendirilemeyeceğini ve hatta belki de, dışarıda kalan o bir tanecik romanın gelecek yüzyıllara kalacak yegâne yapıt olma olasılığı olduğunu iyi biliyoruz. Hatta, sanatın çağımıza pek de uymayan bu 'sıralanamaz' yönünden dolayı, sanata biraz da aşığız.
Bu yıl 100 değil, 50 romanlık bir listeyle çıkıyoruz karşınıza. 'Gerçekten' neler hakkında hemfikir olunduğunu anlamamız için, listeyi daha küçük tutmalıydık. 55 seçici, 50 roman seçti sizler için. Herkes, kendi 10 kitabını önerdi ve ortaklıklar üzerinden, böyle bir liste çıktı ortaya. Yani, seçicilerin her biri, tüm listeden sorumlu değil. Hatta belki de, hiç beğenmediği bir kitap bile bu listeye girmiş olabilir. Çünkü amacımız, edebiyat dünyasının ortak sesini sunabilmek."
KİMLER SEÇTİ?

A. Ömer Türkeş, Abidin Parıltı, Adnan Binyazar, Ali Ayçil, Ali Görkem Userin, Altay Öktem, Asım Öz, Asuman Kafaoğlu Büke, Atilla Birkiye, Aykut Ertuğrul, Aysu Önen, Başar Başaran, Behlül Dündar, Burcu Aktaş, Cem Akaş, Cem Erciyes, Cemil Kavukçu, Ceyhan Usanmaz, Çağlayan Çevik, Elif Bereketli, Elif Tanrıyar, Ersan Üldes, Esra Yalazan, Ferhat Uludere, Feyza Hepçilingirler, Gülenay Börekçi, Güray Süngü, Hakan Bıçakcı, Halil Gökhan, Halil İbrahim Özcan, Hasan Cömert, Hayati Roman, Işık Yanar, Kaya Genç, küçük İskender, Mehmet Fatih Kutan, Melisa Kesmez, Meltem Gürle, Mert Tanaydın, Nazan Maksudyan, Necip Tosun, Oylum Yılmaz, Özlem Akalan, Selçuk Uygur, Selim Yalçıner, Semih Gümüş, Sevin Okyay, Sibel Oral, Suavi Kemal Yazgıç, Süreyyya Evren, Tuncay Birkan, Turgay Fişekçi, Yekta Kopan.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.