Cumartesi 19.01.2013 00:00

'Gangnam Style' 9 milyon dolar kazandırdı

İnternete yüklendiği günden itibaren dünya gündeminden düşmeyen ''Gangnam Style' şarkısı tüm dünyada ün salan rapçi PSY'ye yaklaşık 9 milyon dolar para kazandırdı.

Şarkının sahibi 35 yaşındaki Koreli sanatçının gerçek adı Park Jea-sang. Lakabı PSY olan Park, klibin Youtube'a yüklenmesinden sonra tıklanma rekorlarına imza attı. Hali hazırda 'Gangnam Style', Youtube'da tıklanma sayısı 1 milyarı geçen tek müzik klibi.
Görüntü paylaşım istatistik şirketi TubeMogul'a göre, Youtube'da Gangnam Style'ın her tıklanmasında 0.001 cent kazanan PSY, sadece paylaşım sitelerinden 1 milyon dolardan fazla bir gelir elde etti.
PSY'nin bir diğer gelir kaynağı ise Gangnam Style'ın internet ortamından ücretli indirilmesi. Gangnam Style, Itunes'ten 1,29 dolar karşılığında indiriliyor. PSY, Itunes üzerinden gelirinin yüzde 30'unun bu şirkete verirken, buradan elde ettiği kazanç da 2,5 milyon doları buldu.
Gangnam Style, en az geliri CD satışlarından sağladı. Şarkının memleketi Güney Kore'de bile PSY, diğer ablümleri ile beraber CD satışlarından son 5 ayda 60 bin dolar kazanç elde etti.
Gangnam Style ile dünyaca popüler olan At Dansı'nın mucidi PSY, en büyük kazancını ise hiç tartışmasız televizyon programları ve reklam gelirlerinden sağladı. Kyobo Borsa Şirketi'nden alınan bilgiye göre PSY, 2012 yılı sonuna kadar televizyon programları ve reklam gelirleri ile 5 milyon dolardan fazla bir servet kazandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.