Cumartesi 07.09.2013
Son Güncelleme: Cuma 06.09.2013

Moda Sahnesi'nde çok tanrı var

Kemal Aydoğan'ın önderliğinde kurulan Moda Sahnesi, seyirci ile buluşmak için gün sayıyor. Aydoğan "Tiyatronun tanrısı oyuncudur. Bizim ekipte çok tanrı var" diyor

Oyun Atölyesi'nde yönettiği oyunlarla tanınan Kemal Aydoğan'ın; 22 yıllık yakın arkadaşı Haluk Bilginer'le yollarını ayırması, tiyatro dünyasında deprem etkisi yaratmıştı. 20 yıldır yöneticilik yaptığı Oyun Atölyesi'yle ilişkisi bilmediği bir nedenle sona eren Aydoğan, yeni bir oluşum içine girdi. Haluk Bilginer meselesini "Kendisiyle hiç konuşmadık, kırgın ayrıldık. Keşke daha insani şekilde ayrılabilseydik" diye kapatan yönetmen; Oyun Atölyesi'nde çeşitli görevlerde bulunan ve aralarında Mert Fırat, Timur Acar, İnan Ulaş Torun, Onur Ünsal gibi oyuncuların da yer aldığı 12 kişilik bir ekiple Moda Sahnesi'ni kurdu. Ekip, eskiden Kadıköy Bahariye'de Moda Sineması olan mekanı; içinde sinema gösterilerinin, söyleşilerin ve konserlerin olacağı çok amaçlı bir kültür merkezi haline getirmek için çabalıyor. Hazırlıklarını tamamlayan Kemal Aydoğan, Timur Acar ve Onur Ünsal'la; Moda Sahnesi hakkında konuşma fırsatı buldum. Uzun yıllar birlikte çalışan üçlünün, mutluluğu ve heyecanı gözlerinden okunuyordu. Sektöre önemli bir sanat merkezi kazandıracakları için gururlanan ekip, "Biz kimseye rakip değiliz" diyerek 'Oyun Atölyesi'ne tepki olarak kuruldular' dedikodularının da önüne geçmek istediler. Ancak ekibine çok güvenen Aydoğan, "Tiyatro, oyuncu sanatıdır. Tiyatronun tanrısı, oyunculardır. Bizim ekibimizde de çok tanrı var. Beş yıl sonrasını düşünemiyorum bile" diyerek rakiplerine meydan okumayı da ihmal etmedi.

7 AY SONRA HAPİSTE OLABİLİRİZ
Bin metrekarelik Moda Sineması'nı aylık 12 bin 500 liraya kiraladıklarını anlatan Kemal Aydoğan; inşaat maliyetinin tahminlerinin üzerinde olduğunu söyledi: "Moda Sahnesi'nin maliyeti şimdiden 1.5 milyonu buldu. Hareketli tribün yaptırıyoruz. Tribün açıldığında, 700 kişilik konser salonu oluyor. İddia ediyorum; bizdeki akustik ses düzenlemesi hiçbir salonda yok." "Bu maliyet nasıl karşılandı?" diye sorduğumda, Aydoğan şöyle yanıt verdi: "12 kişilik bir ekibiz. Önce herkes kendi cebinden para koydu, havuz oluşturduk. Sonra sponsorlarımız oldu. Bir kısmını da borçlandık. Doların durumu malum. Her geçen gün borcumuz daha da artıyor. Önümüzdeki sezon, her ay 100 bin lira inşaat borcu ödeyeceğiz. İşletme giderleri de hariç." Aydoğan bu açıklamaları yaparken, yanına bir alacaklının gelmesi üzerine, "Bak halimiz hep böyle. Bunları da yaz. Herkes borcunu istiyor. Ödeyemezsek yedi ay sonra hapisteyiz. Mayıs'ta cezaevinde röportaj yapıyor olabiliriz" diye espri yaptı.
BİLETLERİN 60 LİRA OLMASI PAHALI DEĞİL
Kemal Aydoğan bilet fiyatları hakkında şunları söyledi: "Tiyatro biletinin 60 liradan aşağı olmaması gerekir. Çünkü kazanılan paranın yüzden 8'si KDV, yüzde 20'si gelir vergisine gidiyor. Yüzde 10'u da yazar telifi yani geriye bir şey kalmıyor. Oyuncu, teknik ekip ve tanıtım maliyetlerini de unutmamak gerek. Ama biz, katılım fazla olsun diye bilet fiyatlarını ortalamanın altında tutacağız." Aydoğan'ın sözlerini Onur Ünsal da destekledi: "Biz nereden, nasıl para kazanırız?' diye düşünen bir takım değiliz. Tiyatromuzun olması çok büyük bir özgürlük." Timur Acar ise "Burası bizim oyun alanımız. Kâr üzerine değil, sevgi üzerine inşa edilen bir topluluğuz. TV'de yitirdiklerimizi burada kazanıyoruz. Burası kendimize geldiğimiz bir yer. O yüzden iyi ki bu işe kalkışmışız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.