Salı 26.11.2013
Son Güncelleme: Salı 26.11.2013

Deniz Palas'ı kurtaran bağış

Eczacıbaşı Holding, İKSV'ye 46 milyon TL'lik bağış yaparak vakfın borçları nedeniyle Deniz Palas binasını satmasına engel oldu. Bülent Eczacıbaşı kamuoyu duyarlılığının bağış kararında etkili olduğunu söyledi

Bir ay önce borçlarını ödeyebilmek için İstanbul Şişhane'deki Deniz Palas'ı bir gazete ilanıyla satışa çıkaran İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV), Eczacıbaşı Holding'in vakfa 46 milyon TL'lik bir bağış yapmasının ardından binayı satmaktan vazgeçti. İKSV, bu büyük bağışla tüm borçlarını sıfırlayacak ve çalışmalarına Deniz Palas'ta devam edecek. Büyük bir bölümü bu binanın satın alınmasından ve yenilenmesinden kaynaklanan borçların sıfırlanmasıyla da İKSV, tüm gelirini kültürsanat etkinliklerine harcayacak. Dün Deniz Palas'ta bir basın toplantısı düzenleyen İKSV Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, binanın satışa çıkarılmasının ardından kamuoyunda ortaya çıkan duyarlılığın kendilerini mutlu ettiğini ve "Vakfın sahibinin toplum olduğu yönündeki bilincin kuvvetlendiğini" söyledi. İKSV'nin gelirlerinin, bağışlar, etkinlikler ve az da olsa kamu desteği kalemlerinden oluştuğunun altını çizen Eczacıbaşı, bu gelirleri artırmanın yollarını aradıklarını ve herkesin yaratıcı fikirlerine ihtiyaç duyduklarını söyledi. Dört yılda İKSV'ye, yıllık 1.3 milyon dolarlık sponsorluk bedeli hariç yaptığı bağış meblağını 58 milyon TL'ye çıkaran Eczacıbaşı, Deniz Palas'ın 10 yıl satışa çıkarılmamasını da garanti altına aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.