Salı 04.03.2014 00:00

İstanbul böyle fetih görmedi!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür AŞ. tarafından "1453 İstanbul'un Fethi Tarihi Stratejik Aile Kutu Oyunu" adıyla hazırlanan kutu oyunu, her yaştan kişiye İstanbul'un fethini oynayarak öğretmeyi amaçlıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür AŞ, tarafından, her yaştan kişinin İstanbul'un fethini oynayarak öğrenmesini sağlamak amacıyla "1453 İstanbul'un Fethi Tarihi Stratejik Aile Kutu Oyunu" isimli kutu oyunu hazırlandı.
Kültür AŞ'den yapılan yazılı açıklamaya göre, İstanbul'un fethi ilk kez bir kutu oyununa konu oldu.
"1453 İstanbul'un Fethi Tarihi Stratejik Aile Kutu Oyunu" ismiyle hazırlanan oyun, CNR Kitap Fuarı'nda görücüye çıktı. Oyunun kurgu ve tasarımı grafik tasarımcısı ve çizer Ahmet Ercan'a ait.
Büyük küçük herkesin keyifle vakit geçirmesini sağlayacak oyun, sanal ortamlarda kaybolmuş, birbiriyle irtibatları sınırlı hale gelen arkadaşları, aileleri, komşuları bir kutu etrafında toplayıp sosyalleştirme amacı taşıyor. Oyun ayrıca, tarihin içinden bir rol vererek, oyuncunun İstanbul'un fethinin nasıl gerçekleştiğini anlamasını sağlıyor.
Ortalama 45 dakika süren oyunu oynayanlar, fetihte rolü olan isimleri, saldırı ve savunma amaçlı kullanılan silahları, cepheleri, hücum taktiklerini öğreniyor. Oyunda izlenecek yol tamamen oyuncunun farklı ve stratejik düşünme yeteneğine bağlı.

"1453 İstanbul'un Fethi Tarihi Stratejik Aile Kutu Oyunu"


Kutu içinde bulunan karton üzerinde oynanan oyunda, top, mancınık, kule, lağımcı ve kadırgadan oluşan piyonlar bulunuyor. Öncelikle her oyuncu rengini belirliyor ve kendine ait piyon, sancak ve kartları alıyor. Oyuna ilk olarak yaşı en küçük olan kişi başlıyor. Amacı oyun alanına sancak dikmek olan oyuncular, piyon, güç ve kişi kartlarının da eşliğiyle güç karşılaşmaları yapıp saldırı hakkı kazanarak, Yedikule, Belgradkapı, Topkapı, Edirnekapı, Tekfursarayı, Eğrikapı, Balat, Sarayburnu ve Samatya cephelerine sancak dikip, şehri düşürmeye çalışıyor. En çok sancağı diken oyuncu oyunu kazanarak, İstanbul'un "yeni Fatih'i" oluyor.
Dünyada milyonlarca insan tarafından oynanan kutu oyunlarının büyük çoğunluğu yabancı lisansla piyasada bulunuyor. Yerli lisansla üretilen bu oyunla ayrıca uluslararası oyun arenasında Türkiye ve İstanbul'un tanıtımına katkı sağlanması da amaçlanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.