Pazar 20.04.2014 00:00
Son Güncelleme: Pazar 20.04.2014 17:05

Türkiye 2013'te ne kadar kitap okudu?

TÜİK Uluslararası Standart Kitap Numarası (ISBN) İstatistiklerini açıkladı.

Açıklamaya göre ülkemizde 2013 yılında 42 bin 655 kitap yayımlandı. Yayımlanan materyallerin sayısı 2013 yılında, 2012 yılına göre yüzde 11,1 arttı.

En yüksek artış elektronik kitaplarda


En yüksek artış, %537 ile elektronik kitaplarda (DVD, VCD, CD) gerçekleşti. 2013 yılında yayıncılar tarafından; 42 bin 655 kitap, bin 981 elektronik kitap (DVD, VCD, CD), 2 bin 299 web tabanlı elektronik kitap, 13 kitap kaseti, 21 harita ve 383 diğer materyaller olmak üzere toplam 47 bin 352 materyal için ISBN alındı.

Yüzde 13.1 arttı


Özel sektör tarafından yayımlanan materyaller 2013 yılında, 2012 yılına göre yüzde 13,1 arttı. 2013 yılında yayımlanan materyallerin yüzde 89,6'sı özel sektör, yüzde 7,6'sı kamu ve eğitim kurumları, yüzde 2,8'i ise sivil toplum kuruluşları tarafından yayımlandı.

En yüksek rakam eğitim kitaplarında


2013 yılında yayımlanan materyallerin; yüzde 26,5'i eğitim, yüzde 20,3'ü yetişkin kültür yayımları, yüzde 17,2'si çocuk ve ilk gençlik yayımları, yüzde 14,8'i akademik yayımlar, yüzde 14'ü yetişkin kurgu edebiyat yayımları, yüzde 7,2'si ise inanç yayımları konusu üzerine oldu.

Yüzde 91'i Türkçe


Yayımlanan materyallerin yüzde 91'inin yayın dili Türkçe, yüzde 5,5'inin İngilizce, yüzde 3,5'inin ise diğer dillerden oluştu.
Piyasalar Hareketli! Dolara Yatırım Yapmalı mı?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.