Pazar 01.06.2014 00:00

Topkapı Sarayı'nın hafızası kayıt altında

İlk kez 1986’da çıkartılan Topkapı Sarayı Müzesi Yıllığı Kültür ve Turizm Bakanlığı talimatıyla tekrar hayat buluyor. Sarayla ilgili her şey böylece kayıt altına alınacak.

Tarihi yarımadanın en önemli mirası Topkapı Sarayı kendiyle rekabete devam ediyor. Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik'in talimatıyla yapılan çalışmalar sonucu kendi dokusuna yeniden kavuşan Topkapı Sarayı'nın son atağı 22 yıldır çıkarılmayan müze yıllığını yeniden çıkarmak oldu.
SON SAYIDAN 22 YIL SONRA
İlk kez 1986'da Topkapı Sarayı Müzesi ve İstanbul Topkapı Sarayını Sevenler Derneği tarafından çıkartılan yıllık, beş sayı yayınlandıktan sonra çeşitli sebeplerle 1992'den beri çıkarılamamıştı. Müzecilik faaliyetlerinin, kültürel etkinliklerin, önemli restorasyon ve projelerin kayda geçirildiği ve Topkapı Sarayı Müzesi'nin tarihinde önemli bir geçmişi olan bu yayının yeniden çıkarılması, özellikle yayınlanamadığı 22 yıla ışık tutması bakımından büyük önem taşıyor.
KAMUYA AÇIK, ÜCRETSİZ

Yıllıkta 22 yazarın makalesi yer alıyor. 'Topkapı Sarayı Müzesi Yıllık- 6'nın önsözünde "Topkapı Sarayı Müzesi sahip olduğu en önemli somut kültürel mirası olan saray mimarisi ve objelerini korumaya ve sergilemeye çabaladığı gibi saray dönemine ait somut olmayan kültürel mirası da yaşatmaya önem atfetmektedir" diyen Bakan Ömer Çelik'in imzası bulunuyor. Yıllık saraydan ücretsiz olarak temin edilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.