Salı 17.06.2014 00:00
Son Güncelleme: Salı 17.06.2014 13:35

G-Sıfır: Küresel liderler ve ittifaklar çağının sonu

ABD’li siyaset bilimci ve küresel politik risk analisti Ian Bremmer’ın günümüz dünyasını tanımlamak için kullandığı “G-Sıfır” kavramı, tek başına hiçbir ülkenin/ittifakın küresel liderliğin gerektirdiği sorumlulukları üstlenemediği ve küresel sorunlara gerçekçi çözümlerin üretilemediği bir dönemi betimliyor.

G7, G8 ve G20'nin işlemez hale geldiği, küresel ekonomiyi yönlendiren gelişmiş ülkelerin kendi evlerindeki meselelerde boğuldukları, nükleer silahlanma tehdidinin gitgide büyüdüğü, küresel ısınmanın artık geri dönüşü olmayan bir noktaya ilerlediği, finans kurumlarının adeta felç olduğu, siber saldırıların, siyasi ve sosyal şiddetin yaygınlaştığı, besin krizinin her an kapıda olduğu bir dönem bu… Yaşanabilir iklim koşulları, temiz su ve sağlıklı gıda gibi varoluşsal önemdeki ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kaldığımız, her an dağıldı dağılacak görünen, dengesiz ve güvenilmez bir dünyadayız artık.
Ian Bremmer'ın da bu kitapta yanıtını aradığı soru ise şu: G-Sıfır'dan sonra herkes için daha iyi bir dünya düzeni mümkün olabilir mi, yoksa bildik yollardan gitmeye devam mı edeceğiz?
2007 yılında düzenlenen Davos Zirvesi'nde "Genç Küresel Lider" olarak ilan edilen ve The Economist dergisi tarafından politik risk analizi alanında "yükselişe geçen guru" olarak tanıtılan Ian Bremmer'ın kaleme aldığı G-Sıfır, içinden geçmekte olduğumuz dönemin can alıcı meseleleri üzerine kafa yoran herkes için sağlam bir başvuru kaynağı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.